شناسهٔ خبر: 40352086 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تاثیر پلاسمادرمانی در پیشگیری و درمان کرونا

سرپرست طرح پلاسمادرمانی با بیان اینکه تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کرونا به بیماران، باعث کاهش مدت‌زمان بستری و مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا شد، گفت: توصیه ما این است که به منطور پیشگیری و درمان کرونا از پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، دکتر حسن ابوالقاسمی، سرپرست طرح پلاسمادرمانی ایران با اشاره به پایان یافتن فاز دوم مطالعه روی پلاسمادرمانی گفت: بخش دوم این طرح که به مطالعه روی بیماران با وضعیت شدید انجام می‌شد نیز به پایان رسیده و آماده ارائه به وزارت بهداشت است.

وی افزود: تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کرونا به بیماران، باعث کاهش مدت‌زمان بستری و مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا شد که نتایج آن بعداً منتشر می‌شود. 

ابوالقاسمی ادامه داد: تزریق پلاسما به بیماران مبتلا به کرونا هرچه زودتر صورت بگیرد اثربخشی بیشتری دارد و ما در فاز دوم مطالعه سعی کردیم بیمارانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم که کمتر از ۷ روز از مدت بستری آن‌ها گذشته بود. در مرحله دوم جمعاً ۱۱۵ بیمار که خصوصیات ورود به مطالعه را داشتند، آنالیز شدند. 

سرپرست طرح تحقیقی پلاسمادرمانی در ایران بیان کرد: پلاسمادرمانی در نبود واکسن یکی از بهترین روش‌های کنترل بیماری کروناست و توصیه ما بر این است که هم به منطور پیشگیری و هم به منظور درمان به خصوص در روزهای اولیه بستری بیماران، از پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ استفاده شود.

وی افزود: پلاسمادرمانی پیشگیرانه می‌تواند در بیمارانی که پرخطرند انجام شود؛ یعنی بیمارانی که در تماس نزدیک با بیماران کرونا یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند. 

ابوالقاسمی اضافه کرد: ما منتظریم پلاسمادرمانی به عنوان یک روش درمانی توصیه شود؛ اطلاعات ما حاضر است و در انتظار جلسه با وزارت بهداشت هستیم. 

وی همچنین از آغاز مطالعه بر روی ایمونوگلوبولین تخلیص شده از پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در آینده نزدیک خبر داد. 

نظر شما