شناسهٔ خبر: 40351633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

فتح خرمشهر قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: فتح خرمشهر قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید و زمینه‌ساز پیروزی‌های دیگر در جنگ هشت‌ساله شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در ارومیه افزود: آزادسازی خرمشهر بستر را برای موفقیت‌های دیگر در جنگ تحمیلی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه عملیات «الی بیت‌المقدس» سرنوشت جنگ را تغییر داد و موازنه جنگ را عوض کرد، اظهارداشت: این عملیات نخستین کار تهاجمی ایران بود و موجب شگفتی دشمنان و شکست هیمنه آنان شد.

وی ادامه داد: همچنین پس از فتح خرمشهر هیات‌های مذاکره کننده وارد کشور شدند چون به این باور رسیده بودند که فتح خرمشهر می‌تواند باب فتح‌های دیگری برای ایران باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ابعاد مختلف فتح خرمشهر باید به شکل های مختلف و درحوزه های هنری، فرهنگی و قرآنی توسط رسانه ها و نویسندگان به تصویر کشیده شده و به نسل جدید منتقل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز دراین مراسم گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید استخراج شده و مردم از آن بهره مند شوند.

سرهنگ جلیل وحیدی با بیان اینکه نباید برخی مسایل مطرح شده پس از فتح خرمشهر فراموش شود، افزود: پس از آزادی خرمشهر افرادی معتقد به برقراری صلح بودند درحالی که برقراری صلح در چنین شرایطی غیر ممکن بود زیرا بسیاری از شهرهای کشور در دست دشمن بود و هنوز آزاد نشده بودند.

وی به نتایج فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: پس از آزادی خرمشهر، لحن قطعنامه های صادره علیه ایران تغییر یافت و همچنین پیروز شدن صدام در جنگ تحمیلی به طور کلی در ادبیات دنیا منتفی شد.

روایت خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، شعرخوانی و تجلیل از برخی از جانبازان جنگ تحمیلی و نویسندگان حوزه دفاع مقدس از جمله بخش های دیگر این مراسم بود.

در سوم خرداد سال ۶۱، خرمشهر که پس از ۳۴ روز مقاومت به اشغال رژیم بعثی صدام در آمده بود، پس از ۵۷۶ روز از اشغال و بعداز عملیات الی بیت المقدس از دست دشمن آزاد شد.

نظر شما