شناسهٔ خبر: 40351588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی خبرداد؛

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح جامع گردشگری گردو

اراک- استاندار مرکزی گفت: برای اجرای طرح جامع منطقه گردشگری گردو اراک اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت منطقه گردشگری دره گردو اراک، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز با حضور مالکین از جمله اداره کل راه و شهر سازی، منابع طبیعی و اوقاف استان برگزار و تصمیم‌های خوبی اتخاذ شد.
وی ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر موضوع طرح جامع گردشگری دره گردو بسیار مطرح بوده و اجرایی شدن آن مطالبه استانی و مردم شهر اراک است تا از این وضعیت نابسامان خارج شود.
به گفته آقازاده در این مدت اقدامات بسیاری در حوزه آبخیز داری و مباحث زیر ساختی توسط دولت، دستگاه‌ها و شهرداری در منطقه گردشگری گردو انجام شده است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح جامع گردشگری منطقه گردو به تصویب رسیده و ابلاغ شده است و در بودجه ۹۹ شهرداری مبلغ ۱۵ میلیارد تومان وبا وجود تنگناهای مالی استانداری مرکزی از محل اعتبارات استان اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در این منطقه پیش بینی کرده است.
آقازاده گفت: در این جلسه مصوب شد، برای اجرای طرح جامع گردشگری منطقه گردو شهرداری اراک از هفته آینده عملیات اجرایی را در چهار جبهه آغاز کند.
وی افزود: احداث جاده‌ای برای راه دسترسی، شروع عملیات زیر ساختی برای کاربری‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری از جمله اقدامات توسط شهرداری اراک است.
استاندار مرکزی آبرسانی به منطقه بالا دست به وسعت ۹۷ هکتار برای ایجاد فضای سبز منطقه گردو را از دیگر اقدامات در منطقه گردشگری گردو عنوان کرد و گفت: استانداری مرکزی تخصیص آن ۵ میلیارد تومان را برای مساله آبرسانی و ایجاد فضای سبز این منطقه اختصاص می‌دهد.
آقازاده اظهار کرد: موضوع احداث مجتمع گردشگری گردو پس از ۱۰ سال به شرایط خوب، قابل قبول و رضایت بخش رسیده است و امیدواریم پیشرفت و تسریع این پروژه را در سال ۹۹ شاهد باشیم.

نظر شما