شناسهٔ خبر: 40350088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۷۰۰۰ ماسک بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی توزیع شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: بیش از ۱۷۰۰۰ ماسک توسط بنیاد شهید استان مرکزی بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، چند ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و مسئولان با اعلام اینکه این ویروس از بین نرفته و همچنان بر آمار مبتلایان به این ویروس اضافه می‌شود بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می‌کنند.

همان گونه که در 8 سال دفاع مقدس شاهد دلاوری‌ها و شجاعت رزمندگان در خط مقدم جنگ برای دفاع از کشور بودیم، این روزها هم مدافعان سلامت در صف نخست مبارزه با این ویروس ایستاده‌اند و شبانه‌روزی خدمت می‌کنند.

جانبازان و ایثارگران یکی از گروه‌های مهم و حساس در برابر این ویروس هستند، کسانی که در روزهای سخت جنگ عاشقانه برای دفاع از کشور با تمام توان وارد میدان شدند و با ایثار و از خودگذشتگی پای آرمان‌های امام(ره) و کشور ایستادند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه ‌بر حمایت‌های مالی جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا در این روزهای سخت مبارزه با کرونا نسبت به توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک و دستکش هم اقدام کرده و با تماس با جامعه هدف از آخرین وضعیت آنها اطمینان حاصل کردند.

توزیع 17 هزار و 870 ماسک، 7 هزار و 721 دستکش و 310 لیتر مواد ضدعفونی کننده بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات بنیاد شهید استان در راستای حمایت از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در روزهای سخت کرونایی گفت: حدود 17 هزار و 870 ماسک، 7 هزار و 721 دستکش و 310 لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت الکل و ژل دست بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر پرخطر پس از شناسایی توزیع شد.

مرتضی انصاری‌فر افزود: تعدادی پیامک‌ برای جامعه هدف در راستای اطلاع از وضعیت خانواده‌های شاهد و ایثارگر و اطلاع‌رسانی و رعایت موارد بهداشتی بین جامعه هدف ارسال شد، همچنین حدود 5 هزار تماس به سراسر استان برای اطلاع از آخرین وضعیت جامعه هدف داشتیم.

وی ادامه داد: در بین جامعه ایثارگری تعدادی فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرنا داشتیم و تعداد از مبتلایان به ویروس کرونا هم بودند که بهبود یافتند، شهید غلامرضا فولادی آزاده و جانباز 70 درصد در اثر ابتلا به ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

24 واحد مسکونی برای خانواده شهدای فاطمیون در حال آماده‌سازی و واگذاری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به واگذاری تعدادی واحد مسکونی برای خانواده شهدای تیپ فاطمیون گفت: با همکاری سپاه، مجمع خیران استان، نماینده ولی فقیه استان و فرمانداری دلیجان  24 واحد مسکونی برای خانواده شهدای فاطمیون در حال آماده‌سازی و واگذاری است و با توجه به اینکه بیشترین تعداد شهدا را از تیپ فاطمیون در شهرستان دلیجان داشتیم این تعداد واحد مسکونی در دلیجان برای آنها درنظر گرفته شده است.

انصاری‌فر با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید در سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده که هرساله ویژه‌برنامه‌ ملی در کشور با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم از جانبازان شاخص فاتح خرمشهر دعوت کرده و با اهدای لوح تقدیر و هدایا از آنها تقدیر می‌شود اما امسال به سبب شرایط پیش‌آمده در جامعه و شیوع ویروس کرونا این مراسم تجلیل از فاتحان خرمشهر و مدافعان سلامت به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس از همه استان‌های کشور برگزار شد، شهید منتخب امسال در استان مرکزی شهید «نیازعلی طالبی» است، در این برنامه با اهدای لوح از همسر شهید تجلیل شد، همچنین یک نفر به عنوان مدافع سلامت استانی انتخاب شد که مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

انصاری‌فر با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که در مرحله 4 منجر به آزادسازی خرمشهر در سال 1361 شد، گفت: خرمشهر 34 روز در برابر دشمنان بعثی مقاومت کرد و با توجه به اینکه تقریبا بیش از 500 روز خرمشهر در اشغال نیروهای بعثی بود  با عملیات بیت‌المقدس در سوم خردادماه خرمشهر آزاد شد و نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در طول 8 سال دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: هدف از عملیات آزادسازی خرمشهر اثبات اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و بیرون راندن دشمن از خاک کشور بود که در این عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز حدود 6 هزار شهید و در استان مرکزی نزدیک به 200 شهید گلگون‌کفن برای آزادی خرمشهر تقدیم کردیم.

مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان مرکزی عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع این بیماری در جامعه ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر تغییر جهت داد که می‌توان به برنامه محیط آرایی، تعویض پرچم قبور مطهر شهدا، ارسال پیامک به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از جمله خانواده شاهد و ایثارگر عملیات بیت‌المقدس، برگزاری مسابقه مجازی به مناسبت آزادسازی خرمشهر، پخش کلیپ و تیزر و مصاحبه با خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس با هماهنگی صداوسیمای استان و سایر موارد اشاره کرد.

انتهای پیام/713/ ع

نظر شما