شناسهٔ خبر: 40345769 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمان برگزاری نمایشگاه مجازی طرفداران شیوه کمال الملک اعلام شد

انجمن هنر‌های تجسمی استان تهران، نمایشگاهی از آثار نقاشان ایرانی در فضای مجازی برای علاقه مندان برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -

احمد رویایی مدیر انجمن هنر‌های تجسمی استان تهران درباره اولین نمایشگاه مجازی این انجمن به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اوایل زمستان سال گذشته که در تدارک فراخوان و جمع آوری تصاویر دومین رویداد اسفندگان بودیم، در بخش نقاشی تصاویر زیادی به دست ما رسید و بعد از پایان مهلت ارسال، بیش از صد اثر مورد تایید داوران قرار نگرفت.

وی افزود: اکثر هنرمندانی که کارشان تایید نشده بود، گله‌مند بودند و دوست داشتند که اثرشان به نمایش گذاشته شود. بیشتر این نقاشان طرفدار آثاری هستند که از شیوه کمال الملک و شاگردانش پیروی می‌کنند. باید بگویم که این شیوه در اکثر آموزشگاه‌های هنری تهران و شهرستان‌ها تدریس می شود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم فرصتی رقم بزنیم تا آثار این هنرمندان هم دیده شود و انگیزه آنان برای ادامه فعالیت هنری تحت تاثیر قرار نگیرد.

رویایی در خصوص اهداف این نمایشگاه مجازی تشریح کرد: نمایش آثار و معرفی هنرمندانی که اسمشان کمتر شنیده شده اولین هدف این رویداد هنری است. همچنین نقد و بررسی آثاری که می‌تواند منجر به شناخت و آگاهی بیشتر در مقوله هنر شود دیگر هدف ما از اولین نمایشگاه مجازی بوده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در دو بخش برگزار می‌شود. حدود ۵۰ اثر رئال از بیش از ۲۰ هنرمند به نمایش در آمده و تقریبا ۳ اثر، سبک انتزاعی دارند. در بخش دوم هم آثار هنرمندان شناخته شده با دیدگاه‌های متفاوت را تماشا خواهیم کرد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه مجازی انجمن هنر‌های تجسمی استان تهران از ۴ تا ۱۰ خرداد در صفحات مجازی انجمن و گروه رنگیلا برقرار است.

 

انتهای پیام/

نظر شما