شناسهٔ خبر: 40345693 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تهران دوباره لرزید

لحظاتی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر تهران را لرزاند.

صاحب‌خبر -

فرارو- تهران لحظاتی پیش لرزید و کانون زلزله نیز حوالی دماوند اعلام شد.

ساکنان در بخش‌های مختلف تهران برای لحظاتی لرزش زمین را احساس کردند. مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زلزله به بزرگی ۴ ریشتر در ساعت ۱۳:۴۱ در حوالی دماوند در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران در پی وقوع زلزله ضمن درخواست از شهرواندان برای حفظ آرامش، از آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح استان خبر داد.

سخنگوی اورژانس کشور ضمن اعلام آماده باش اورژانس‌های شهرستان فیروزکوه و دماوند از اعزام سه تیم ارزیاب به منطقه خبر داد و گفت: اورژانس بیمارستان‌های فیروزکوه و دماوند نیز در آماده باش هستند.

اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه

سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام دو تیم ارزیاب به منطقه خبر داد و با گذشت ۳۰ دقیقه از وقوع زلزله، مهدی، ولی پور سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر درگفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد علاوه بر دو تیم اعزامی به منطقه و کانون زلزله، تیم سوم نیز از شهرستان آمل به منطقه اعزام شد.

ولی پور همچنین گفت که به استان‌های تهران و مازندران نیز آماده باش اعلام شد.

زلزله امروز تهران، پس‌ لرزه بود

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می شود.

دکتر علی بیت الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: این زلزله پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.

وی ادامه داد: به نسبت پس لرزه‌های ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلیومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز رخ داده است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است گفت: استنباط می شود با توجه به بزرگی که زلزله داشته، در برخی از مناطق تهران احساس شده و براساس گزارش‌های دریافتی در برخی از مناطق مردم سراسیمه شده‌اند.

به گفته وی احتمال وقوع پس لرزه تا دو ماه وجود دارد.

فرار از زلزله یک مصدوم برجای گذاشت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن یک تن حین فرار از زمین‌لرزه خبر داد.

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه ۴ ریشتری دماوند طی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان اورژانس وقوع حادثه برای یک تن گزارش شد.

وی ادامه داد: با اعلام این موضوع بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و تکنیسین‌های اورژانس وضعیت فرد را بررسی کردند که وی بر اثر فرار دچار آسیب شده بود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: خوشبختانه آسیب جزئی بود و این فرد در محل درمان شد.

اعلام وضعیت قرمز در شهرستان دماوند و پردیس در پی وقوع زمین لرزه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پی وقوع زمین لرزه در شهرستان دماوند و پردیس وضعیت قرمز و در شهرستان های استان تهران نیز وضعیت زرد اعلام شده است.

محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراکز کنترل و هماهنگی عملیات استان‌های مازندران و تهران، گفت: به محض وقوع زلزله در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه در استان تهران و مازندران یک تیم ارزیاب از پردیس و یک تیم از دماوند به محل حادثه اعزام شدند.

محمدی با اشاره بر اعلام وضعیت قرمز در شهرستان دماوند و پردیس، تاکید کرد: همچنین شهرستان‌های معین استان دماوند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تهران هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر آمادگی تیم‌های واکنش سریع بیان کرد: تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در دماوند و رودهن گزارش نشده است، اما محل اسکان اضطراری در دماوند و شمیرانات در آمادگی کامل است.

وی افزود: تعداد تماس‌ها با مراکز تماس اضطراری افزایش یافته اما تاکنون خساراتی نداشتیم و هموطنان آرامش خود را حفظ کنند.

نظر شما