شناسهٔ خبر: 40345504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

زلزله در تهران، پایتخت دوباره لرزید

ساکنان در بخش‌های مختلف تهران برای لحظاتی لرزش زمین را احساس کردند. مرکز لرزه نگاری کشوری هم اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر دقایقی پیش تهران را لرزاند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام این مرکز، محل وقوع زلزله مرز استان های تهران و مازندران - حوالی دماوند بوده است.

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۳۷ ثانیه،‌ طول جغرافیایی آن ۵۲.۰۴، عرض جغرافیایی آن ۳۵.۷۸ و عمق زمین‌لرزه ۱۲ کیلومتر گزارش شده است.

زلزله در تهران، پایتخت دوباره لرزید

نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع زلزله ۷ کیلومتری دماوند (تهران)،‌ ۱۲ کیلومتری رودهن (تهران) و ۱۵ کیلومتری بومهن (تهران) است.

نزدیکترین مراکز استان نیز ۵۷ کیلومتری تهران و ۹۵ کیلومتری کرج گزارش شده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زلزله به بزرگی 4 ریشتر در حوالی دماوند در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داده است.

سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام دو تیم ارزیاب به منطقه خبر داد.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران در پی وقوع زلزله ضمن درخواست از شهرواندان برای حفظ آرامش، از آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح استان خبر داد.

سخنگوی اورژانس کشور ضمن اعلام آماده باش اورژانس‌های شهرستان فیروزکوه و دماوند از اعزام سه تیم ارزیاب به منطقه خبر داد و گفت: اورژانس بیمارستان‌های فیروزکوه و دماوند نیز در آماده باش هستند.

زلزله امروز تهران، پس‌ لرزه بود

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می شود.

دکتر علی بیت الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: این زلزله پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.

وی ادامه داد: به نسبت پس لرزه‌های ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلیومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز رخ داده است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است گفت: استنباط می شود با توجه به بزرگی که زلزله داشته، در برخی از مناطق تهران احساس شده و براساس گزارش‌های دریافتی در برخی از مناطق مردم سراسیمه شده‌اند.

به گفته وی احتمال وقوع پس لرزه تا دو ماه وجود دارد.

تهران لرزید

برچسب‌ها:

نظر شما