شناسهٔ خبر: 40345106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

توجه به معلم؛ یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین است

زهرا حمیدی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یکی از مسائلی که در اجرای نقشه‌ جامع آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و شش ساحت آن، حتماً باید رعایت شود، مسئله‌ معلم است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی واقعی، امروز چهارشنبه 7 خرداد در آیین  تجلیل از فرهنگیان جهادی مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان طبس، اظهار کرد: قشر فرهیخته  فرهنگی و معلمین نقش ممتاز و بی‌نظیری در شکل‌گیری گذشته، حال و آینده انقلاب داشته و با حضور موثر در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، درس عملی از خودگذشتگی و ایثار به جامعه داده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه معلم با قلم، علم، ایمان و رشادت در مقاطع مختلف به نبرد با دیو هفت سر استکبار رفته و با نثار جان و سلامتی خود از غنچه‌های باغ زندگی مردم خراسان جنوبی صیانت کرده و می‌کند، افزود: در دورانی که فرهنگ غربی از همه سو بر کودکان، جوانان و نوجوانان ما هجوم آورده، این معلمین هستند که در خط مقدم جبهه فرهنگی بیرق مبارزه برداشته و از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی دفاع می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تحول در جوامع، تصریح کرد: برای تحقق تحول در فرایند تعلیم و تربیت نیز لازم است تا اعضای جامعه به شکلی تربیت یابند که بتوانند بار تحول و پیشرفت و حرکت را به دوش کشند.

واقعی، تربیت را شاکله‌ اصلی جوامع دانست و تصریح کرد: لازمه رسیدن استان به رفاه، غنا، علم و تفوّق علمی، مشارکت و توجه همه ارکان استان به فرایند تعلیم و تربیت و حرکت بر صراط معلمینی است که رسالت تعلیم و تعلم را از دوران کودکی و نوجوانی آینده‌سازان بهارستان علم و ادب به دوش کشیده و در مسیر تحول جامعه‌ بشری قدم برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات جامعه در گرو خوب، صحیح، سریع، با تدبیر و با دلسوزی عمل کردن معلم است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در اجرای نقشه‌ جامع آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و شش ساحت آن، حتماً باید رعایت شود، مسئله‌ معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از معلم به عنوان صیقل دهنده روح و جان دانش‌آموزان یاد کرد و ادامه داد: معلمین جهادی استان به ویژه دارالعباده طبس در این ایامی که ویروس منحوس کرونا روند تعلیم و تربیت را با مشکل مواجه ساخته، با سخن، منش، رفتار و تدبیر جهادی خود در بستر فضای مجازی و شبکه شاد، اعتماد به نفس و امید را به دانش‌آموزان هدیه داده و ایشان را روانه‌ میادین عملی کسب دانش و مهارت کردند.

انتهای پیام

نظر شما