شناسهٔ خبر: 40344162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برای چهارمین سال در مسابقات آیین موزه‌های برتر؛

«موزه سیار سفیران فرهنگ صلح» برگزیده شد

سما سادات علوی مقدم

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌رضوی گفت: نخستین موزه بین‌المللی سیار سفیران فرهنگ صلح برای چهارمین سال در مسابقات آیین موزه‌های برتر برگزیده شد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر و با اشاره به شرایط رقابت موزه‌ها اظهار کرد: معرفی موزه در فضای مجازی در راستای تحقق شعار شورای بین‌المللی موزه‌ها(ایکوم) با عنوان «موزه‌ها زنده‌اند» و آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با کوید ۱۹ بوده است.

وی ادامه داد: موزه سیار با ارسال پست‌های مرتبط با ویروس کرونا، آموزش به خانواده‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری، مناسبت آئین‌های نوروزی، معرفی فعالیت‌های موزه و نقش موزه‌ها در یادگیری کودکان و ترویج فرهنگ صلح به ماموریت بشر دوستانه خود ادامه داده و منتظر بازگشایی موزه و دیدار مخاطبان است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌رضوی افزود: این تلاش‌ها مورد نظر ایکوم قرار گرفته و در مراسمی آنلاین که با حضور معاون محترم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (رئیس ایکوم ایران)، مدیرکل موزه‌های کشور و تعدادی از مسئولان برگزار شد، از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: امیدواریم موزه سیار با عبور از شرایط سخت بتواند به سفرهای خود در سطح ملی و بین‌المللی ادامه دهد و جریان انسانی مجددا به جوشش درآید.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی با بیان این که اقدامات موزه سیار صلح موثر و تاثیرگذار بوده است، گفت: فعالیت موزه سیار در کشورها در راستای ترویج دوستی و تعامل ایران با دیگر کشورها در نمایشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، خانه معلولین، پژهشگاه‌ها و مهدکودک‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌رضوی اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های موزه سیار اهداء دو عروسک قاشقی به نام ایران و آریا است که به موزه کودک هر کشور به نام آن کشور تقدیم  و ویترینی به آن تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما