شناسهٔ خبر: 40343780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سوال سه نماینده پارلمان کردستان از دولت اقلیم کردستان:

بدهی 27 میلیارد دلاری اقلیم کردستان چرا و چگونه/ اتهام سنگین به دولت بارزانی

بولتن نیوز

سه نماینده مستقل پارلمان کردستان در اطلاعیه ای به اظهارات نخست وزیر اقلیم کردستان در مورد بدهی 27 میلیارد دلاری دولت واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سه نماینده مستقل پارلمان کردستان در اطلاعیه ای به اظهارات نخست وزیر اقلیم کردستان در مورد بدهی 27 میلیارد دلاری دولت واکنش نشان داده و خواستار توضیح در مورد چرایی و چگونگی این بدهی شدند.

 

سایت شارپرس در گزارشی نوشت، در پی اظهارات مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در مورد اینکه دولت اقلیم دارای 27 میلیارد دلار بدهی است و نظام مالی و هزینه کردن درآمدهای اقلیم کردستان اقلیم از ابتدا ناعادلانه و بی برنامه بوده و دولت با اجرای اصلاحات مالی و اجرایی، سعی در برون رفت از این شرایط را دارد؛ سیروان بابان، دیاری انور و مم برهام قانع نمایندگان مستقل در پارلمان کردستان، ( جدا شده از فراکسیون حزب اپوزیسیون نسل نو) خواستار توضیح دولت در مورد دلایل این میزان بدهی شدند.

 

در اطلاعیه ای که از سوی این سه نماینده منتشر شده آمده که بدهی و وام 27 میلیارد دلاری چرا و چگونه دریافت شده و دولت آن را از کدام منبع گرفته و چرا دریافت این بدهی بدون موافقت پارلمان کردستان انجام شده است.

 

همچنین این پرسش مطرح شده که نفع "نعمت" سیاست نفتی اقلیم کردستان کدام است؟

 

این نمایندگان اشاره کرده اند که دولت اقلیم طی دو سال گذشته  اعلام  کرده در حال بازپرداخت دیون و بدهی است و درخواست کرده اند دولت مشخص کند که تاکنون چه مقدار بدهی و به چه کسی بازپرداخت شده است.

 

همچنین تاکید شده که نباید تحت عنوان اجرای اصلاحات، حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان کاسته شود و اصلاحات واقعی باید شامل شفاف سازی در منابع درآمدی، حوزه نفت و قراردادهای نفتی و منابع طبیعی اقلیم کردستان و قطع سلطه شرکت های حزبی در این حوزه ها شود.

 

در پایان این اطلاعیه نیز از تمامی نمایندگان پارلمان کردستان درخواست شده که پس از پایان تعطیلات عید فطر در اقلیم کردستان، به صورت مشترک و هماهنگ، برای فراخواندن مقامات ارشد دولت به پارلمان، پیگیری 27 میلیارد بدهی دولت و نیز تعیین استراتژی های اصلاحات واقعی و تصویب قانونی برای انجام اصلاحات در حوزه نفت و درآمدهای داخلی اقلیم، اقدام کنند.

 

انتهای پیام/#

نظر شما