شناسهٔ خبر: 40343466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده عراقی: محور اصلی مذاکرات راهبردی با واشنگتن، همکاری‌های نظامی است

نماینده عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بدون اشاره به ضرورت اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور بر اساس طرح مصوب پارلمان، اعلام کرد که مهمترین محور مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد درباره همکاری‌های نظامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک نماینده از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه - 27 می)، اعلام کرد که گفت‌وگوی استراتژیک میان واشنگتن و بغداد که قرار است از نیمه ماه آتی (ژوئن)، آغاز شود، برای طرف عراقی مهم و بسیار مفید است.

«عباس صروط» عضو این کمیسیون در گفت‌وگو با «شفق نیوز»، تصریح کرد: گفت‌وگوی استراتژیک میان واشنگتن و بغداد در نیمه ماه آتی، برای عراق مفید و مهم است. به ویژه که میان دو طرف یک توافقنامه امنیتی راهبردی درباره مسائل نظامی و سلاح‌هایی که به ارزش میلیاردها دلار از آمریکا خریداری شده مانند هواپیماها و تانک‌ها و ..نیز آموزش نیروهای عراقی برای استفاده از این تسلیحات و صیانت از آنها وجود دارد.

وی افزود: گفت‌وگوی استراتژیک قریب‌الوقوع میان بغداد و واشنگتن بسیار مهم است و عراق بیش از سلاح‌های دیگر به سلاح‌های آمریکایی متکی است و از آن بی‌نیاز نیست. لذا باید این گفت‌وگو انجام شود.

این در حالی است که برخی تحلیل‌گران امور سیاسی عراق معتقدند برخلاف آنچه که گفته می‌شود، مذاکرات میان واشنگتن و بغداد در ماه ژوئن آینده،  درباره عقب‌نشینی و خروج نهایی آمریکا از عراق است، این مذاکرات، تلاشی از سوی آمریکا برای دور زدن طرح مصوب پارلمان عراق و خریدن زمان بیشتر برای بهانه‌تراشی‌های جدید در راستای تداوم اشغالگری است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما