شناسهٔ خبر: 40343144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود سومین محموله کمک‌های اهدایی چین به خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ورود سومین محموله تجهیزات و اقلام بهداشتی اهدایی گوانگ‌ژوی چین برای پیشگیری از ویروس کرونا به این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر علی یوسفی روز چهارشنبه اظهار داشت: این اقلام با پیگیری و تلاش‌های ارزنده خلیل شیر غلامی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در چین به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شد.

وی افزود: اقلام اهدایی شامل بسته کامل تجهیزات آزمایشگاهی و نمونه‌گیری و تشخیص (ماشین تشخیص ویروس PCR،  سانتریفیوژ، دستگاه استخراج RNA، دو هزار کیت تشخیص کرونا ویروس، دستگاه یخ ساز)، دو دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، ۱۰دستگاه اکسیژن ساز، چهار هزار جفت دستکش پزشکی، هزار و ۱۴۰ قطعه ماسک n۹۵، هشت هزار قطعه ماسک سه لایه، ۴۸ دستگاه تب سنج، ۲۰۰ دست گان و لباس محافظتی، ۱۰۰ عدد عینک محافظتی است.

نخستین محموله اختصاصی کمک های کرونایی از گوانگژو به خراسان شمالی که شامل ۴۳ کارتن کالاهای مصرفی شامل انواع ماسک، لباس ایزوله، عینک، دستکش، دستگاه دیجیتال تب سنج  بود نیز از سوی سرکنسولگری ایران در گوانجو اواخر فروردین وارد خراسان شمالی شد.

محموله دوم اختصاصی نیز که شامل دستگاه‌های تخصصی بود در اردیبهشت ماه وارد استان شد و اکنون سومین محموله از این کمک ها نیز به استان وارد شده است.

خراسان شمالی در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد و هر روز تعداد افرادی که تست کرونای آن ها مثبت است افزایش می یابد.

این در حالی است که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز به مردم هشدار داده اند که مراقب آغاز موج دوم این بیماری باشند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر سه شنبه ششم خرداد ۱۳۹۹،   ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ تن رسیده است.

نظر شما