شناسهٔ خبر: 40340247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصری: رئیس مجلس یازدهم باید مقبولیت اجتماعی و سیاسی داشته باشد

نائب رئیس مجلس دهم گفت: رئیس مجلس یازدهم باید مقبولیت اجتماعی و سیاسی داشته باشد نه اینکه مجلس بخواهد به وی مقبولیت بدهد به عبارتی باید سوابق قبلی، این مقبولیت را به وی داده باشند.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس دهم و منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره شاخص‌های رئیس مجلس یازدهم از دیدگاه خود اظهار داشت: رئیس مجلس یازدهم باید مقبولیت اجتماعی و سیاسی داشته باشد نه اینکه مجلس بخواهد به وی مقبولیت بدهد به عبارتی باید سوابق قبلی این مقبولیت را به وی داده باشند.

وی افزود: این جایگاه (ریاست مجلس یازدهم) در بین سایر سران قوا قابل پذیرش و قابل اعتنا باشد؛ یعنی کسی که نخواهد از مجلس این قابلیت ها را بگیرد و به عبارتی از قبل این قابلیت‌ها را داشته باشد و قابلیت مجلس هم به وی اضافه شود.

مصری روحیه جهادی و روحیه تعامل با همکاران در مجلس را از دیگر شاخص‌های ریاست مجلس یازدهم عنوان و تصریح کرد: کسانی که در سطح مدیریت‌های سابق ثابت کرده باشند که با زیر مجموعه‌های خود تعامل داشته و اعتبار بیشتر برای خرد جمعی قائل هستند تا تصمیمیات فردی و حلقه‌ای و دارای حلقه باز نیز بوده‌اند.

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم ولایت پذیری و برنامه عملیاتی برای پیشبرد امور را از دیگر شاخص‌های رئیس مجلس یازدهم برشمرد و بیان کرد: رئیس مجلس یازدهم باید اشکالات و ایرادات گذشته را شناسایی و دوم اینکه نقاط قوت گذشته را نیز تقویت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند که نباید به گونه‌ای رفتار کرد که سطح انتظارات از مجلس یازدهم خیلی بالا برود، تصریح کرد:  باید انتظاارت بالا باشد. انقلاب در طول 40 سال همواره در وضعیت حساس کنونی به سر می‌برده و از ابتدای انقلاب یا تحریم بوده یا جنگ؛ انتظارات از مجلس یک باور است و مردم از مجلس انتظار دارند و مردم به منتخب خود رای می دهند و انتظار دارند و مردم حق دارند انتظارات خود را طلب کنند. ما باید بتوانیم رفع مشکل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما