شناسهٔ خبر: 40339945 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب:

فروش محصولات اسلامی باید به خارج از مرزها برود

دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گفت: تولیدکنندگان محصولات اسلامی قابلیت تولید و عرضه محصولات عفاف و حجاب در سطح بین المللی را دارند و اگر ارگان های ذی ربط از ما حمایت کنند؛ قابلیت فروش محصولات در بازارهای جهانی را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم خرمدره افزود: در حال حاضر بازار کشورهای مسلمان نیازمند تولیدات محصول اسلامی است که در کشور تولید می شود و برای توسعه صادرات محصولات عفاف و حجاب نیازمند تشکیل کنسرسیومی هستیم که چشم اندازی به وسعت کشورهای مسلمان و سپس غیر مسلمان را ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما در هجمه شبکه مجازی غربی، رسانه‌ها، پیام رسان‌ها، کتب، فیلم و برنامه‌های مختلف برای بی ارزش و دست و پا گیر جلوه دادن عفاف و حجاب است. با همه این سرمایه گزاری ها قلب و روح بانوان ایران اسلامی سرشار از عفت است و سرمایه گزاری ها به جایی راه نمی برد.

این فعال حوزه عفاف و حجاب یادآور شد: بانوان ایرانی ذاتا عفیف هستند، ممکن است این حوزه در کشور ما کمرنگ شود اما از بین نمی رود. برای مقابله با این هجمه باید همه دست اندرکاران این حوزه دولت، طراحان، تولید کننده ها، دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه ای و ... با هم متحد شوند تا نه تنها بازار داخلی بلکه به فراتر از مرزها فکر کنیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب گسترش ظرفیت‌های عفاف و حجاب در کشور، فرهنگ سازی پوشش‌های اسلامی، ترویج و معرفی پوشش‌های اسلامی مناسب و ایجاد انگاره‌های مناسب پوشش عفیفانه برای بانوان عفیف ایرانی و اسلامی است.

مریم خرمدره گفت: چند سالی است که سامانه‌های مختلف فروش مجازی مانند دی جی کالا در کشور فعالیت می کنند، اما نمایشگاه مجازی با محور خاص تاکنون نداشته ایم. این نمایشگاه نخستین و بزرگترین رویداد عفاف و حجاب و اولین نمایشگاه فروش مجازی در کشور است که برای اولین بار در حال برگزاری است.

این فعال حوزه مد و لباس افزود: این نمایشگاه با هدف اجرائی کردن منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که امسال را سال جهش تولید نامیدند راه اندازی شد. طی جلسانی که در اتاق فکر انجمن انجام شد و با توجه به این موضوع که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا است و اقتصاد تولیدکنندگان از این ویروس آسیب دیده است، سعی کردیم جهش و رونق تولید را از طریق حمایت در فروش محصولات اجرائی کنیم.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان اقدام به تولید زیاد برای نمایشگاه‌های فروش بهاره و نمایشگاه قرآن بخش عفاف  حجاب کرده بودند که با شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه ها تعطیل و آنها متضرر شده بودند ما نیز با برگزاری این نمایشگاه با قیمت‌های خرید و فروش قبل از عید سعی به حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ها کردیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب یادآور شد: انجمن در گام بعدی اقدام به تاسیس سامانه دائمی فروش محصولات عفاف و حجاب می کند تا تولیدکننده ها و مصرف کنندگان بتوانند فارغ از مشکلات خرید فروش حضوری، محصولات خود را حتی در شرایط قرنطینه نیز عرضه و تهیه کنند.

مریم خرمدره افزود: جهان روز به روز به تکنولوژی‌های جدیدتری دست پیدا می کند و برای رشد باید با این گسترش و رشد تکنولوژی های نوین خود را هماهنگ کنیم. انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب کشور نیز هماهنگی با تکنولوژی های روز دنیا را در دستور کار خود قرار داده است تا تولید کنندگان داخلی بتوانند در بازارهای جهانی و کشورهای اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشند.

این فعال حوزه محصولات عفاف و حجاب گفت: دغدغه اصلی انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب به عنوان یاوران ولایت فقیه حمایت از مشاغل هویت ساز است. جلساتی با مقام معظم رهبری داشتیم و در راسای دستورالعمل ها و منویات مقام معظم رهبری جلسات زیادی را با نهادها و ارگان‌های ذی ربط برگزار کردیم.

وی خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های انجمن تعدیل قیمت محصولات حجاب را کشور است. هنگامی که یک محصول حجاب با قیمت مناسب، طرح‌‌های خوب، کیفیت بالا و... عرضه شود قطعا امکان تهیه آن توسط اکثر خانواده‌ها بیشتر می شود. اما با شریط اقتصادی اکنون و عرضه کالای فرهنگی با قیمت بالا اکثر خانواده‌ها قادر به تهیه آن نیستند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب تصریح کرد: این افزایش قیمت باعث خروج این محصول از سبد خانوار می شود و کم کم حجاب که نشانه یک بانو محجبه است از خانواده‌ها رخت بر می بندد و یک کشف حجاب نرم اتفاق می افتد. بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که انجمن انجام می دهد این است که هزینه تولید محصول را پایین بیاورد تا محصول را با قیمت پایین تر در اختیار مصرف کننده قرار دهد و مصرف کننده برای استطاعت مالی محصول فرهنگی را کنار نگذارند.

مریم خرمدره یادآور شد: این انجمن کاملا جهادی به میدان آمده است تا با وجود شرایط پس از کرونا از ضررهای بیشتر مصرف کننده و تولید کننده جلوگیری کند. جای بخش های ترویجی و فرهنگی در این نمایشگاه خالی است که در سایت دائمی برطرف خواهد شد.

وی گفت: از اقدامات بعدی انجمن برگزاری نخستین جشنواره مردمی عرضه محصولات عفاف وحجاب هدی است که در تیر ماه مقارن با هفته حجاب و عفاف برگزار می شود، در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است.

این فعال حوزه عفاف و حجاب خاطر نشان ساخت: بسیاری از تولید کنندگان ما از خانواده‌های مذهبی هستند که دغدغه عفاف و حجاب را دارند و با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در این حوزه سرمایه گذاری کردند و دغدغه مالی ندارند. انجمن برای حمایت از این تولید کنندگان جلسات، ورک شاپ‌ها و نمایشگاه‌هایی را برگزار می کند.

مریم خرمدره  افزود: در اولین نمایشگاه مجازی عرضه محصولات عفاف و حجاب رمضان از حمایت‌های دولتی بی بهره بودیم. اگر این حمایت‌ها بود می توانستیم بزرگترین سایت عرضه محصولات حجاب را در کشور و خاورمیانه برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما