شناسهٔ خبر: 40339512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گزارش آنا گزارش بخوانید؛

متفاوت‌ترین افتتاحیه تاریخ «مجلس»‌/ از سایه سنگین «کرونا» تا هشدارهای رئیس به «روحانی»!

امروز در حالی مجلس یازدهم افتتاح شد که حواشی ناشی از آن و شیوع ویروس کرونا متفاوت‌ترین افتتاحیه تاریخ مجالس را رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مترو تهران مدام در بلندگوها اعلام می‌کرد تا اطلاع ثانوی قطار در ایستگاه  «بهارستان» توقف نمی‌کند. این پیام برای مردم مقداری مجهول بود که چرا امروز ایستگاه بهارستان تعطیل شده است.

بهارستان امروز تعطیل بود!

امروز هفتم خرداد سال 1399 روز بازگشایی مجلس یازدهم است. در نزدیکی ساختمان بهارستان تدابیر شدید امنیتی به چشم می‌خورد و ماشین‌های سیاه و شیشه دودی رنگ به رنگ ایستاده‌اند تا مهمان ویژه را به بهارستان برسانند.

مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

البته گفتنی است؛ برخی از نمایندگان تهرانی مجلس یازدهم در صفحه مجازیشان اعلام کردند که امروز با مترو به بهارستان رفته‌اند، البته ایستگاه قبل پیاده شدند تا قدم‌زنان خود را به مجلس برساندند.

افتتاح مجلس یازدهم متفاوت‌ترین مراسم طی 41 سال اخیر بعد از انقلاب اسلامی یا حتی در طول تاریخ 110 ساله اخیر خانه ملت است. آن‌ هم به دلیل وجود «کروناست»! انگار که کرونا روی مجلس یازدهم سایه افکنده است.

در ورودی‌های مجلس تونل‌هایی برای ضد عفونی کردن میهمانان در نظر گرفته شده است. محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای اصحاب رسانه و میهمانان به قدری است که تقوی، رئیس سنی مجلس یازدهم بارها به این مورد اشاره و از همه عذرخواهی کرد. میهمانان زیادی با تنوع سیاسی مختلف در مراسم حضور دارند. نکته قابل توجه ورود رئیسی و سیدحسن خمینی دوشادوش یکدیگر به صحن علنی است.

سخنرانی از تقوی تا روحانی

حجت‌الاسلام حسن روحانی، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات، عبدالعلی علی عسکری رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حسین امیر‌عبداللهیان، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، علی لاریجانی رئیس مجلس دهم، سرلشکر باقری و حداد عادل امروز میهمان پارلمان بودند.

مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

تقوی، پیرترین نماینده مجلس یازدهم است که با 74 سال سن رئیس سنی می‌شود. دو جوان در کنار او قرار دارند که یکی اهل شیراز و دیگری سنندجی است. با وجود سایه شدید کرونا روی مجلس، برخی از منتخبان و میهمانان ماسک بر چهره دارند و بعضی دیگر رعایت نکرده‌اند. 

تقوی متنی طوفانی می‌خواند. او به دولت هشدار می‌دهد که وکیل آنها نیستند ولی قصد دعوا هم با دولت ندارند. حاشیه‌سازی هم نمی‌کند ولی اعلام کرد هیچ وقت از وظایف خودشان کوتاه نخواهند آمد. این صحبت‌های تقوی شعارهای مرگ بر آمریکا و احسنت احسنت را در پی داشت.

مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

بعد از صحبت‌های او، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نمایندگان قرائت شد که مهم‌‌ترین توصیه رهبری به نمایندگان هم کمک به قشر مستضعف و کمک به اقتصاد در مجلس یازدهم بود.

یکی از نکات قابل توجه در جلسه امروز بهارستان، قرارگیری تصویر دو تن از منتخبان مردم روی صندلی‌شان بود. فاطمه رهبر و محمد علی رمضانی که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند، مجلس یازدهم را ندیدند. 

احسنت احسنت...

268 نماینده مجلس دوره یازدهم برای خدمت صادقانه به مردم و دفاع از قانون اساسی سوگند یاد کردند. روحانی هم در صحبت‌هایش دست دوستی به سمت مجلس یازدهم دراز کرد تا کمی از آتش نقدهای نمایندگان مجلس یازدهم بکاهد.

مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

هر چه که هست متفاوت‌ترین مراسم افتتاحیه مجلس را شاهد بودیم. هیئت رئیسه سنی مجلس هم جالب بود. دبیرهای امروز هیئت رئیسه مجلس جوان‌های 30 و 33 ساله شیرازی و سنندجی بودند که یکی از آنها برادران اهل سنت بود.

انتهای پیام/4082/

نظر شما