شناسهٔ خبر: 40336992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قزوینی‌ها نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند

آرزو یارکه سلخوری

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه مردم نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند، گفت: کلرسنجی به‌صورت روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر توسط مأموران شرکت آب انجام می‌شود و مطلوبیت کلرسنجی آب و فاضلاب استان قزوین بیش از ۹۸ درصد است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدحسین ابوترابی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: باوجود شیوع گسترده ویروس کرونا، مردم نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند چراکه گندزدایی و کنترل کیفیت به‌صورت مستمر و کامل انجام می‌شود.

وی افزود: پایش معیارهای کنترل کیفی ازنظر میکروبی و شیمیایی بیانگر سلامت و کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی استان است، علاوه بر آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز بر کیفیت آب آشامیدنی نظارت دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: گندزدایی در استان قزوین از طریق تزریق کلر به آب انجام می‌شود، کلر با دز تعیین‌شده به شکل گاز و مایع به آب تزریق و استانداردهای بهداشتی در حین تزریق رعایت می‌شود.

کلرسنجی دو نوبت در روز

وی خاطرنشان کرد: کلرسنجی نیز به‌صورت روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر توسط مأموران شرکت آب انجام می‌شود همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خانه‌های بهداشت در سطح روستا و شهرها ناظر کیفی هستند و نظارت به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

ابوترابی اظهار کرد: مطلوبیت کلرسنجی در آب و فاضلاب استان قزوین بالای ۹۸ درصد است که میزان خوب و نسبت به میانگین کشور بیشتر است، با کلری که به آب می‌زنیم هرگونه آلودگی از بین می‌رود و هیچ آلودگی میکروبی وارد آب شرب نمی‌شود، تاکنون نیز شواهدی نسبت به انتقال کرونا از آب نداشتیم.

وی با اشاره به کیفیت آب شرب آبیک بیان کرد: میزان سختی آب شرب آبیک زیاد است که این امر ازنظر ذائقه و کیفیت مناسب نوشیدن نیست، با پروژه انتقال سد طالقان به قزوین ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از آب شرب بهره‌مند می‌شوند و در گام اول کمبود آب شرب آبیک جبران خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین یادآور شد: در فرودین ۹۹ و اسفندماه ۹۸ مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیداکرده بود، در حال حاضر نیز با افزایش دما، روشن شدن کولر و افزایش استحمام و شست‌وشو، مصرف آب افزایش پیداکرده است.

ابوترابی در پایان تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چراکه در حال حاضر چاه‌های آب به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون خاموشی کار می‌کنند و ممکن است در منازل با افت فشار آب روبه‌رو شویم؛ بارندگی روی چاه‌های عمیق تأثیر ندارد و صرفاً به‌صورت موقتی روی چشمه و قنات‌ها و چاه‌هایی که دستی حفر می‌شوند با عمق کم، تأثیر مقطعی دارد.

انتهای پیام

نظر شما