شناسهٔ خبر: 40336077 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

منتخب مردم قائمشهر در مجلس یازدهم در گفتگو با آنا:

بازار مسکن و خلاء کارشناسی قیمت/ اخذ مالیات از خانه‌های خالی لازم است

علیپور خنکداری گفت: کارشناسی کردن قیمت مسکن و در نظر گرفتن میانگینی برای آن در مناطق مختلف کشور بر وضع قوانین مختلف برای ساماندهی بازار ارجحیت دارد.

صاحب‌خبر -

کمال علیپور خنکداری  منتخب مردم قائمشهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به وضعیت بازار مسکن و نوسانات قیمتی در آن گفت: متاسفانه بازار مسکن درگیر حباب‌های قیمتی شده از این رو لازم است تدبیری ویژه برای برون رفت از این وضعیت اتخاذ شود.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی زمانی می‌تواند در بهبود وضعیت بازار مسکن موثر باشد که سایر قوانین مصوب در حوزه‌های مسکن اجرایی شده باشد، افزود: در حال حاضر بسیاری از قوانین وضع شده مجلس اجرایی نشده از این رو وضع مجدد قوانین می‌تواند وضعیت را بدتر کند.
وی با تاکید بر اینکه مجلس باید از تورم قوانین جلوگیری کند، تصریح کرد: در حال حاضر دولت با علل  مختلف هنوز نتوانسته جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد از این رو وضع قانون در حوزه اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز به تکثیر قوانین می‌انجامد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی منکر ضرورت عرضه خانه‌های خالی به بازار برای ایجاد تعادل قیمتی نیست، گفت:  در این حوزه می‌توان بندی اضافه کرد تا نیز کسانی که خانه‌ای دارند حتی پس از یکسال از عرضه آن به بازار در نقل و انتقالات جریمه مالیاتی پرداخت کنند اما همه این موارد در گرو این مهم است که سایر مولفه‌های ساماندهی بازار مسکن مدنظر قرار گرفته باشد.
وی ادامه داد: یک بار برای همیشه در حوزه مسکن باید وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات و حتی کارشناسان امر نسبت به بررسی قیمت‌ها اقدام کرده و سازوکاری برای این مهم در نظر بگیرند.
علیپور خنکداری با بیان اینکه عدم پرداخت مالیات و همچنین درگیر شدن مالکان در بازی مافیایی مسکن قیمت‌ها را در این حوزه حبابی می‌کند، گفت: باید دولت به عنوان متولی اصلی حوزه مسکن با کارشناسی کردن قیمت نهایی مسکن و در نظر گرفتن میانگینی برای آن دست دلالان در قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای را کوتاه کند.
انتهای پیام/4141

نظر شما