شناسهٔ خبر: 40335046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصمیمی برای بازگشایی غارها در کشور گرفته نشده است

سنندج - ایرنا - معاون محیط ‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا غارها و نمایشگاه‌های محیط زیست در کشور تعطیل شدند و تاکنون هم تصمیمی برای بازگشایی آنها گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

کیومرث کلانتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا از تمام مدیران ادارات محیط زیست استان‌ها خواسته شد که نسبت به تعطیلی غارهای تاریخی اقدام کنند که این کار در کل کشور انجام شد.

وی اضافه کرد: امکان ورود ویروس به غارها و باقی ماندن آن در محیط سرد و مرطوب این مکان برای مدت طولانی و سپس انتقال آن توسط خفاش‌ها وجود دارد لذا تاکنون تصمیمی برای بازگشایی آنها گرفته نشده است.
معاون محیط ‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست با بیان اینکه هنوز آمار مستندی از تعداد غارها در کشور نداریم، یادآور شد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ غار گفته می‌شود در ایران وجود دارد که تعدادی از آنها هم کاربری گردشگری پیدا کرده‌اند.
کلانتری افزود: تصمیم مربوط به بازگشایی غارها به ستاد استانی مدیریت کرونا واگذار شده و هر آنچه در این ستاد مصوب شود توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست به اجرا در می‌آید.
وی تاکید کرد: تاکنون تصمیمی برای بازگشایی غارها و نمایشگاه‌های محیط زیست در استان‌ها گرفته نشده است.
معاون محیط ‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست به افزایش پسماندهای پزشکی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها با همراهی وزارت بهداشت اقدامات خوبی برای مدیریت پسماندها انجام داده اند.
کلانتری با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست هم نظارت عالی بر پسماندها دارد، افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا میزان پسماند رها شده در طبیعت کاهش یافت ولی پسماندهای شهری و بیمارستانی افزایش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: متولی پسماندهای پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که با شهرداری‌ها توافق نامه هایی برای امحای این پسماندها دارند و این اقدام همواره تحت مدیریت خاصی با نظارت محیط زیست انجام می‌شود.
معاون محیط ‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست با اشاره به اینکه در حوزه پسماند پزشکی مساله حادی در کشور اتفاق نیفتاده و این مساله بخوبی مدیریت شده است، یادآور شد: اکنون به صورت اصولی این پسماندها دفن می‌شود.
کلانتری تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم پسماندهای بهداشتی خود را که هر چند ممکن است آلوده به کرونا نباشد ولی چون وجود آن ایجاد ترس و واهمه می‌کند بطور اصولی در کیسه زباله در بسته قرار داده و سپس به سطل‌های زباله منتقل کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:  تا ظهر سه‌شنبه هفتم خرداد در مجموع یک هزار و  ۷۸۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور
شناسایی شدند و ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.   

تعدادکل مبتلایان در کشور به ۱۳۵ هزار و ۵۱۱ نفر و تعداد کل قربانیان به هفت هزار و  ۵۰۸ نفر افزایش یافت.  

بهبود یافتگان‌ هم ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر هستند و ۲ هزار ۵۶۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما