شناسهٔ خبر: 40334988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با پانا؛

عزیزی: مملکت در شرایط دعوا نیست، مجلس و دولت باید تعامل کنند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اجتماعی دوره دهم مجلس شورای اسلامی مهمترین اقدامات و مصوبات این کمیسیون در چهار سال اخیر را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره مهمترین مصوبات و اقدامات این کمیسیون در دوره هم از مجلس شورا اسلامی گفت: «خوشبختانه در دوره‌‌ای که گذشت طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد، لایحه الحاق به تعاونی کار نیروهای مسلح و اتکا به فهرست غیردولتی، لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص، طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، لایحه اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدناپذیر و بهره‌وری انرژی، لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، لایحه موافقت‌نامه بین ایران و دولت ترکیه درباره تامین اجتماعی، طرح اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اصلاح قانون مقررات کار مناطق آزاد تجاری صنعتی، طرح طبقه‌بندی و ساماندهی مشاغل کارکنان ارکان ثالث وزارت نفت، طرح استفساریه قانون تامین اجتماعی، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، طرح تشکیل وزارت بازرگانی و طرح اصلاح ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره بومی‌گزینی در جذب و استخدام در دستگاه‌های اجرایی در این کمیسیون تصویب شدند.»

به گفته وی لایحه استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، لایحه اصلاح و دائمی‌کردن قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح استفساریه قانون پنج ساله ششم توسعه، طرح اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران، طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی و دارندگان گواهی قبولی در آزمون ادواری، طرح تعطیلی روز پنجشنبه کلیه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در کلیه استان‌ها و شهرستان‌های همانند تهران، طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام‌نور، طرح تشکیل کمیته جذب سرمایه داخلی و صدور مجوز ایجاد واحدهای تولیدی، طرح الحاق یک تبصره به قانون مدیریت خدمات کشوری، از دیگر مصوبات این کمیسیون بود.

عزیزی با بیان اینکه 18 طرح تحقیق و تفحص نیز توسط کمیسیون اجتماعی مجلس دهم پیگیری شد، گفت: «تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته توسط این کمیسیون پیرامون عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا و شرکت‌های تابعه، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق کارآفرینی امید، نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آبدره تکاب، پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و عملکرد صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت‌های وابسته بوده است.»

علی لاریجانی از ذخایر انقلاب اسلامی است

نماینده شیروان در مجلس دهم قانون خدمات‌رسان با بیان اینکه قانون خدمات رسانی به ایثارگران که 5 سال بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل می‌شد و نهایتا در مجلس دهم با پیگیری‌های زیاد مصوب و ابلاغ شد، پرچالش‌ترین موضوع مورد بررسی در کمیسیون اجتماعی بوده است، به ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه اشاره کرد و گفت: «آقای دکتر لاریجانی یکی از افراد بسیار موفق بود. او انسانی بسیار منطقی و یک چهره بین‌المللی است. رفتار وی با نمایندگان و دولت بسیار عاقلانه بود. ایشان یکی از مدیران باارزش جمهوری اسلامی ایران هستند و با تجربه‌ای که اندوخته‌اند از ذخایر انقلاب اسلامی ایران هستند.»

وی با بیان اینکه متاسفانه در جمهوری اسلامی رسم شده است عده‌ای تازه به دوران رسیده برای اینکه خود را مطرح کنند تمام افراد ریشه‌دار را می‌زنند، تاکید کرد: «برای اینگونه افراد نه آخرت مهم است، نه اخلاق؛ مگر جمهوری اسلامی چند نفر مانند دکتر لاریجانی را دارد؟ همه را زده‌اند و کسی نمانده که بخواهند بزنند. انسان معصوم نیست و همه اشتباهاتی دارند.»

رئیس کمیسیون اجتماعی دوره دهم مجلس شورای اسلامی خطاب به مجلس یازدهم ادامه داد: «مجلس یازدهمی‌ها هتل پنج ستاره نمی‌روند، با هزار و یک بدبختی مواجه خواهند شد. ما وقتی نفت نداریم، مشکل تولید داریم، مالیات دچار مشکل شده است و ... بنابراین نه دولت و نه مجلس هیچکدام در هتل پنج ستاره نیستند، فقط می‌توانند با تعامل، دولت را و نظام را و ملت را نجات دهند. مجلس یازدهم کار بسیار سختی در پساکرونا خواهد داشت، بیکار زیاد می‌شود و مشکلات معیشتی بیشتر خواهد شد. اگر مجلس یازدهم شمشیر را بر عیله دولت از رو ببندد، مردم ضرر خواهند کرد. اما اگر تعامل مناسبی داشته باشند می‌توانند موفق باشند. مملکت ما در شرایط دعوا نیست، باید از ایرادات چشم‌پوشی شود و با هم همکاری داشته باشیم و نقاط قوت خود را قوی‌تر کنیم. ما امروز توانسته‌ایم شاخ آمریکا را بشکنیم و این نتیجه مقاومت است، اگر مجلس یازدهم با دولت بیشتر هم متحد باشد می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و اگر هم هر کسی آهنگ خود را بزند آسیب آن هم به قوه مربوطه و هم به مردم خواهد رسید.»

نظر شما