شناسهٔ خبر: 40334670 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

مصدوم‌ها رسیدند، دست فرهاد باز شد

اوضاع برای مجیدی به‌قدری سخت بود که دیاباته، غلامی، یزدانی، اسماعیلی و بلبلی در دیدار با گل‌گهر نتوانستند این تیم را به‌دلیل مصدومیت همراهی کنند و درنهایت هم استقلال با شکست مقابل این تیم قعرنشین راهی تعطیلات شد.

صاحب‌خبر -

فرهیختگان: قبل از شیوع ویروس کرونا، تیم استقلال در جریان مسابقات لیگ برتر با لشکری از مصدومان همراه بود و بازیکنان مطرحی مثل سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، محمد بلبلی، عارف غلامی و فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و محسن کریمی را به‌علت مصدومیت در اختیار نداشت. هرچند دو بازیکن آخر به‌دلیل عمل جراحی مدت زمان بیشتری از میادین دور بوده‌اند و در این بین چند بازیکن دیگر مانند میلیچ، فرشید باقری و حتی قائدی نیز گاهی با مصدومیت های جزئی مواجه شدند.

اوضاع برای مجیدی به‌قدری سخت بود که دیاباته، غلامی، یزدانی، اسماعیلی و بلبلی در دیدار با گل‌گهر نتوانستند این تیم را به‌دلیل مصدومیت همراهی کنند و درنهایت هم استقلال با شکست مقابل این تیم قعرنشین راهی تعطیلات شد. این در حالی است که پیش از شیوع بیماری کرونا، اسماعیلی و غلامی به‌تازگی به تمرینات اضافه شده بودند، اما شرایط ایده‌آلی برای مسابقات نداشتند که شیوع ویروس کرونا این فرصت را داد که بازیکنان مصدوم استقلال فرصت بیشتری برای مداوا داشته باشند و حالا با آغاز دوباره تمرینات و با گذشت این مدت، بازیکنان استقلال توانستند به شرایط خوبی به‌لحاظ بدنی برسند و خود را از مصدومیت رها کنند تا دست کادرفنی برای استفاده از تمامی نفراتش باز شود. در این مدت یزدانی و بلبلی نیز به آمادگی مطلوب رسیده و دیاباته سرشناس‌ترین مصدوم آبی‌ها نیز با تسویه حساب صورت گرفته با وی به‌زودی با بدنی آماده و قبراق به تهران بازخواهد گشت. البته میلیچ هم مشکل بدنی خاصی ندارد و در شرایط آمادگی مناسب به تمرینات اضافه خواهد شد.

شجاعیان درانتظار لیست؛ کریمی فصل را از دست داد

تمرینات استقلال درحالی چند روز از آغازش سپری می شود که وضعیت دو مصدوم دیگر این تیم یعنی داریوش شجاعیان و محسن کریمی هم تاحدودی مشخص شده است. این دو بازیکن که اگر کرونا لیگ را تعطیل نمی‌کرد، احتمالش می‌رفت تا پایان فصل در بند مصدومیت باشند با شیوع ویروس کرونا این فرصت را پیدا کرده‌اند که در شرایط بهتری آمادگی خود را به‌دست بیاورند و از بند مصدومیت رها شوند.

با این وجود باید دید این دو بازیکن با توجه به اینکه از فهرست استقلال خارج شده بودند، دوباره می‌توانند درصورت شروع لیگ به ترکیب بازگردند یا باید خود را برای فصل بعد آماده کنند، هرچند طبق شنیده‌های «فرهیختگان» سرنوشت متفاوتی برای این دو بازیکن در فصل جاری رقم خواهد خورد.

شجاعیان که به‌تازگی کارهای آماده‌سازی را آغاز کرده، درصورت تایید نهایی کادرفنی می‌تواند طی روزهای آینده کارهای گروهی را هم آغاز کند. داریوش با آغاز تمرینات استقلال در زمین تمرین حاضر شده و پابه‌پای سایرین به تمرینات انفرادی مشغول شد تا فعلا مشکل خاصی برای ادامه رقابت‌ها و شروع کار از روی نیمکت آبی‌پوشان نداشته باشد. هرچند این شایعه منتشر شد که او نمی‌تواند به لیست برگردد، اما یکی از عوامل اجرایی باشگاه استقلال با تکذیب این خبر اعلام کرد درصورتی که شجاعیان به آمادگی مطلوب در دوران آماده‌سازی برسد، به لیست اضافه می‌شود.

از سوی دیگر محسن کریمی نیز که شایعه خداحافظی‌اش از فوتبال مطرح شده بود بعد از عمل جراحی موفقیت‌آمیزش طی یکی دو هفته آینده و بعد از پروسه بازتوانی کامل که در کلینیک انجام می‌شود به تمرینات استقلال بازخواهد گشت تا با انجام تمرینات انفرادی و سپس گروهی خود را برای همراهی تیم مجیدی آماده کند. البته کریمی به‌طور قطع به ادامه رقابت‌های امسال نرسیده و باید خودش را برای فصل جدید آماده کند.

کرونا؛ تهدید یا فرصت

به این ترتیب دست مجیدی برای ادامه رقابت‌ها باز شده و او می‌تواند با ارائه روش‌ها و تاکتیک‌های مختلف بازی، انسجام بیشتری به استقلال بخشیده و این تیم را با قدرت برای ادامه رقابت‌های لیگ آماده کند. هرچند استارت برخی لیگ‌های اروپایی با مصدومان بیشماری که روی دست باشگاه‌ها گذاشته‌اند، می‌تواند زنگ خطر را برای استقلال و سایر باشگاه‌های داخلی به‌صدا درآورده تا درصورتی که در مرحله آماده‌سازی نتوانند برنامه‌های مناسبی را تدارک ببینند، در ادامه رقابت‌ها با مشکلات جدی و احتمالا کمبود نیروی انسانی مواجه شوند.

نظر شما