شناسهٔ خبر: 40334187 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در راستای مقابله با تهدیدات ایران و غزه:

گانتس: تنش با غزه طولانی خواهد بود/اجرای طرح نظامی پنج ساله تنوفا آغاز شد

رسانه های عبری زبان اعلام کردند گانتس بر ادامه تنش ها در جبهه غزه تاکید کرده و کوخاوی دستور آغاز اجرای طرح نظامی پنج ساله تنوفا برای مقابله با تهدیدات ایران را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد وضعیت امنیتی در نوار غزه متشنج بوده و این مشکل در آینده نزدیک مرتفع نخواهد شد.

 

گانتس که به همراه فرماندهان ارتش از مرزهای غزه بازدید داشت در دیدار با روسای شهرک های مناطق همجوار غزه گفت: این بحران به زودی رفع نخواهد شد و چند سالی همراه ما خواهد بود، ما همسایگان خود را می شناسیم، سطح تنش در این منطقه متغیر است و ما برای هر اتفاقی آماده هستیم و هرگز در برابر حوداث پیش آمده در مرزهای جنوبی غافلگیر نمی شویم.

 

در همین راستا آویو کوخاوی فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به افسران و فرماندهان ارتش اسرائیل دستور داد اجرای طرح نظامی پنج ساله تنوفا را عملاً آغاز کنند، این با وجود آن است که دولت اسرائیل به دلیل انتخابات های پیاپی و بحران ویروس کرونا هنوز رسماً اجازه اجرای آن را صادر نکرده است.

 

بر اساس اعلام شبکه 13 تلویزیون اسرائیل بر اساس ابلاغ کوخاوی باید 70 درصد از توان ارتش اسرائیل در راستای سیاست های تهاجمی و 30 درصد برای سیاست های دفاعی ساماندهی شود.

 

طرح نظامی تنوفا بر تقویت نیروی زمینی، زرهی و هوایی برای مواجهه با تهدیدات ایران همزمان با لغو اولویت بکارگیری ادوات زرهی قدیمی متمرکز است.

 

روزنامه یدیعوت آحرونوت در ابتدای سال جاری میلادی به نقل از برخی منابع در سطوح فرماندهی ارتش اسرائیل اعلام کرد با توجه به فرصت های استراتژیک کنونی در خاورمیانه امکان اجرای طرح تنوفا وجود دارد، فرصت هایی که می تواند با از بین بردن تمایل حماس و حزب الله به درگیری در سایه روابط اسرائیل با کشورهای سنی معتدل وقوع جنگ آینده را به تاخیر اندازد.

 

اما روزنامه هاآرتض نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد کوخاوی در ارزیابی های خود در خصوص حجم تهدیدات مبالغه می کند و هدف از این طرح نظامی ترغیب مقامات سیاسی به حمایت مالی بیشتر از ارتش در سال های آینده است.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما