شناسهٔ خبر: 40334108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

عضو پارلمان عراق:نیروهای امنیتی آماده جلوگیری از بازگشت داعش هستند

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با تلاش‌های کشورهایی متخاصم جهت بازگرداندن داعش در اوج آمادگی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز سه شنبه درباره نقشه کشورهای متخاصم با عراق برای بازگشت داعش به این کشور هشدار داد.

«کریم علیوی» در گفت‌وگوبا پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «آمریکا در همه سطوح برای ممانعت از اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تلاش می‌کند، بنابراین بعید نیست که از گروه‌های تروریستی که اخیرا در برخی شهرها فعالیت می‌کنند، حمایت کند».

وی افزود: «نیروهای امنیتی عراق در اوج آمادگی برای مقابله با هر خطری هستند که با هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشور ایجاد می‌شود و قادر به ممانعت از نفوذ تروریست‌های داعش از سوریه به عراق هستند.»

عضو پارلمان عراق گفت: «واشنگتن تلاش می‌کند هشدارهایش درباره تلاش داعشی‌ها برای فرار از زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت عراق را با قضیه عقب نشینی برخی نیروهای آمریکایی در راستای خروج کامل این نیروها از عراق ربط بدهد».

سرویس اطلاعات نظامی عراق هم شامگاه سه شنبه اعلام کرد که یگ گروه تروریستی مرکب از چهار نفر از جمله یک زن را در شهر «هیت» استان الانبار دستگیر کرده است که با باج گیری از شهروندان و تهدید آنها پول‌هایی را برای حمایت از تروریست‌های داعش جمع آوری می‌کردند.

این نهاد همچنین از دستگیری مسئول اطلاع رسانی داعش در استان صلاح الدین خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما