شناسهٔ خبر: 40334041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اخبار ضد و نقیض از زخمی شدن ۳ نیروی آمریکایی در سوریه

صاحب‌خبر -

شفقنا- خبرگزاری رسمی سوریه از زخمی شدن شماری از نیروهای آمریکایی در خاک این کشور خبر داد با این حال ائتلاف بین المللی این مسئله را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) بامداد امروز (چهارشنبه) به نقل از برخی منابع محلی گزارش داد که یک کاروان مشترک نیروهای اشغالگر آمریکا و گروه مسلح متشکل از شبه نظامیان کُرد «یگان های مدافع خلق» (YPG) و هم پیمانان عرب، ترکمن و سریانی آنها موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک» (قسد)، روز سه شنبه در حد فاصل استان های مرزی حسکه در شمال شرق و دیر الزور در شرق این کشور هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز سه نیروی آمریکایی و پنج نیروی قسد زخمی شدند.

منابع مذکور در این باره اظهار داشتند: کاروان مشترک خودروهای اشغالگران آمریکایی و گروه های قسد مورد حمایت این کشور، در تقاطع روستای «رویشد» در حد فاصل استان های حسکه و دیر الزور هدف حمله افراد ناشناس به وسیله مسلسل و آر پی جی قرار گرفته و این حمله نیز زخمی شدن سه سرباز اشغالگر آمریکایی و پنج تن از گروه های قسد را به دنبال داشت.

این منابع محلی که نام آنها فاش نشده، در گفت و گو با «سانا» همچنین تاکید کردند که همه هشت زخمی حمله مذکور به پایگاه نظامی غیر قانونی آمریکا در شهر «الشدادی» در جنوب استان حسکه منتقل شدند.

با این حال، سرهنگ «مایلز کیگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، گزارش های حاکی از زخمی شدن نیروهای ائتلاف در یک کمین در شمال شرق سوریه را تکذیب کرده و آنها را جعلی خواند.

سرهنگ کیگینز در در گفت و گو با شبکه خبری عرب زبان «الحره» آمریکا در این باره تصریح کرد: این مسئله اتفاق نیفتاده و هیچ گونه کاروان نیروهای آمریکایی در آن منطقه حضور ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در گفت و گو با شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» ضمن تکذیب گزارش های حاکی از زخمی شدن نیروهای این کشور در استان دیر الزور، مدعی شد که هیچ گونه حمله ای روی نداده است.

خبرهای اصلی را در سانا و الحره ببینید

نظر شما