شناسهٔ خبر: 40333999 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تولید الکل از ذرت‌های آلوده!

روزنامه جوان

مطابق دستور رئیس‌جمهوری در ستاد مقابله با کرونا، ذرت‌های آلوده دامی امحا نشده و برای رفع بخشی از مشکلات بهداشتی مردم تبدیل به الکل می‌شوند.

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ماجرای ذرت‌های آلوده وارداتی به کشور در مرداد‌ماه‌۱۳۹۸ به دنبال اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگرانی‌ها و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و در فضای رسانه‌ای کشور سر و صدای زیادی به پا کرد. روز گذشته «نیره پیروزبخت» در خصوص تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده که چندماهی است در گمرک مانده‌اند، گفت: تبدیل ذرت‌های آلوده به الکل، با نظارت وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد. وی همچنین در خصوص استاندارد‌های خودرو گفت: استاندارد هشتادوپنج گانه خودروها، مصوب شورای عالی استاندارد است و در اعمال این استاندارد‌ها هیچ تغییری حاصل نشده است.

پیروزبخت گفت: براساس استاندارد‌های اعمال شده برای خودروها، تولید برخی خودرو‌ها متوقف شده و حدود دو ماه دیگر تولید سه مدل پراید و پژو ۴۰۵ نیز متوقف می‌شود. این استاندارد‌ها در بازه زمانی پیش‌رو برای خودرو‌های دیگر اعمال می‌شود و تا وقتی که مصوبه شورای عالی استاندارد تغییر نکند در این استاندارد‌ها هم هیچ تغییری حاصل نمی‌شود. وی ادامه داد: تلاش دولت و مجلس برای اعتلای جایگاه استاندارد در کشور بی‌سابقه بوده و امیدواریم مجلس یازدهم هم همین حساسیت ویژه را نسبت به استاندارد داشته‌باشد، همچنین توجه ویژه رئیس‌جمهور و معاون اول به استاندارد قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف گفت: در ستاد مقابله با کرونا مقرر شده این ذرت‌ها با نظارت وزارت بهداشت تبدیل به الکل صنعتی شوند.

نظر شما