شناسهٔ خبر: 40333994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اعلام ترکیب هیئت رئیسه سنی مجلس یازدهم

روزنامه جوان

معاون اجرایی مجلس ضمن تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم ترکیب هیئت رئیسه سنی این مجلس را نیز اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری در نشست خبری خود برای تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم گفت: جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم چهارشنبه هفتم خرداد ماه با حضور ۲۷۶ نفر از منتخبین و با حضور تعدادی از مهمانان عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می‌شود. وی افزود: تفاوت افتتاحیه امسال با سال‌های گذشته ناشی از شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه است و پروتکل‌های بهداشتی ما را در دعوت از مهمانان محدود کرده است. معمولا اعضای هیئت دولت، مسئولان کشوری و لشکری، استانداران، علما و پیشوایان مذاهب و اقلیت‌ها و نمایندگان صنوف مختلف در این جلسه دعوت می‌شدند که به خاطر شرایط خاص از دعوت آن‌ها شرمنده شدیم.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق اعلام آیین‌نامه مجلس در جلسه افتتاحیه ابتدا تلاوت قرآن و بعد گزارش معاون اجرایی خدمت نمایندگان ارائه می‌شود و پس از آن هیئت رئیسه سنی مستقر خواهند شد، گزارش وزیر کشور ارائه می‌شود و رئیس‌جمهور نیز سخنانی را خواهد داشت، در ادامه نیز مراسم تحلیف و سوگند منتخبین و اقتراع شعب را خواهیم داشت.

نوری یادآور شد: در ادوار گذشته منتخبین بعد از تحلیف در حرم امام خمینی حضور می‌یافتند که امسال به دلیل شرایط خاص این برنامه به وقت مناسب دیگری موکول شد و به جای آن منتخبین در پایان جلسه بر سر مزار شهدای گمنام حضور می‌یابند.

وی درباره ترکیب هیئت رئیسه سنی نیز گفت: براساس مدارک واصله آقای تقوی منتخب تهران رئیس هیئت رئیسه سنی، آقای میرسلیم نایب رئیس هیئت رئیسه سنی، آقای نجابت منتخب شیراز به عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر هیئت رئیسه سنی و آقای فتحی منتخب استان کردستان به عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر دوم هیئت رئیسه سنی خواهند شد که این ترکیب امروز در محل هیئت رئیسه مستقر خواهند شد و جلسه را اداره می‌کنند.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتخبین همچنین پیش از ظهر یا بعد از ظهر بسته به تصمیم هیئت رئیسه سنی در شعب پانزده گانه حضور می‌یابند و برای دومین جلسه رسمی مجلس آن طوری که هیئت رئیسه سنی تصمیم گرفته به صورت استمزاجی در جلسه امروز رأی‌گیری خواهد شد که در صورت موافقت منتخبان روز پنج‌شنبه برگزار شود. در جلسه دوم همچنین باید انتخاب هیئت رئیسه دائم صورت بگیرد. معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کار شعب بسته به میزان اعتراضات و فعال شدن کمیسیون تحقیق معمولا طی یک هفته جمع می‌شود و با تأیید دو سوم اعتبارنامه منتخبین مجلس رسمیت می‌یابد و وارد دستور کار خود می‌شود.

نوری در پایان با بیان اینکه برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس تحت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود، ادامه داد: ما جلساتی با وزیر بهداشت و نماینده ایشان داشتیم و به منتخبین در تهران و شهرستان‌ها مکان‌های را برای انجام تست کرونا اعلام کردیم که ان‌شاءلله بناست آن‌ها با تست منفی در جلسه حضور یابند و خوشبختانه تاکنون نیز مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما