شناسهٔ خبر: 40333694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۶ خرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی‌اصغر علی‌اکبری سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: امروز در دومین روز از ادامه عملیات جست‌وجو و نجات برای یافتن فرد مفقود شده تیم واکنش سریع به همراه یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان ایلام به محدوده آخرین تماس فرد مفقود شده اعزام شدند.

وی افزود: با تلاش بی‌وقفه نجات‌گران، فرد مفقود شده در حالی که دچار ضعف و بی‌حالی شدید شده بود در ارتفاعات حاجی بختیار بخش چوار پیدا و اقدامات اولیه امدادی توسط نیروهای هلال احمر بر روی وی انجام شد.

 سرپرست جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: نجات‌گران این جمعیت فرد مفقود شده را که مردی ۵۲ ساله بود، پس از تثبیت با استفاده از ست نجات کوهستان(‌ بسکت) به پایین کوه منتقل و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل همکاران مرکز فوریت‌های پزشکی دادند.

رفع مشکل مسکن مناطق روستایی از بسیاری معضلات جلوگیری می‌کند

 فریبا رضوی یکی از حامیان نیکوکار مددجویان کمیته امداد ایلام، در سفر به استان با برشمردن برخی از خدماتی که در طول سال‌های گذشته به نیازمندان این استان ارائه کرده است، گفت: کمک به تأمین مسکن، زمینه سازی برای ایجاد اشتغال، ارائه مهارت‌های شغلی، خدمات درمانی و کمک به تحصیل فرزندان مددجویان از جمله خدماتی بوده که وی با همکاری گروهی از خیرین همراه، در این استان داشته است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده در روستاها نداشتن مسکن مناسب بوده به همین خاطر تلاش در زمینه رفع مشکل مسکن روستاییان مهم‌ترین اقدام در زمینه جلوگیری از مهاجرت آنان است

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در ایلام

 سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اظهار کرد: در پی تماس با فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک مورد درگیری بلافاصله عوامل انتظامی به محل درگیری اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های ماموران انتظامی، علت اولیه درگیری وقوع یک تصادف جزیی بوده که مقصر اصلی حادثه از محل متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام ادامه داد: درگیری با فرار مقصر اصلی حادثه شروع و با حضور به موقع پلیس عاملان نزاع دسته جمعی دستگیر می‌شوند.

مسیر ارتباطی شهرستان سیروان به مرکز استان ایلام نزدیک‌تر می‌شود

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از پروژه‌های راه ارتباطی شهرستان سیروان، اظهار کرد: هم اکنون پروژه‌های مختلفی در حوزه راه سازی شهرستان سیروان در حال اجراست که در آینده‌ای نزدیک بخش مهمی از پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره برداری از این مسیر ارتباطی، ضمن حذف نقاط حادثه خیز جاده سیروان به ایلام، این مسیر ارتباطی هشت کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

آبدانانی‌ها بیش از ۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

علی جاسمی رئیس کمیته امداد شهرستان آبدانان عصر سه شنبه در نشست شورای زکات بخش مورموری بیان کرد: این مبلغ زکات جمع آوری شده در همان روستاها و مناطقی که زکات پرداخت کرده‌اند بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به جمع آوری زکات در این شهرستان با توجه به برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد ۱۶۸ نفر از عاملین زکات در این شهرستان آماده دریافت زکات از کشاورزان عزیز سطح شهرستان هستند.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما