شناسهٔ خبر: 40333159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اعلام اجرای طرح «خوانا» از مهر عنوان شد:

دریافت وجه، تعیین شرط معدل و برگزاری آزمون ورودی برای ثبت نام مدارس ممنوع است

فاطمه اسماعیلی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «خوانا» از مهر 99 گفت: روی مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن در کلاس اول حساسیت و تاکید داریم و دغدغه خانواده‌ها هم همین است. طرح خوانا بر تقویت این مهارت‌ها متمرکز است.

صاحب‌خبر -

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت نام مدارس از ابتدای خرداد، اظهار کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام را 22 اردیبهشت ماه به استان‌ها ابلاغ و سعی کردیم چالش‌هایی که سال گذشته وجود داشت را تا حد امکان پوشش دهیم. شیوه نامه امسال به طور خاص با توجه به شرایط کرونایی تنظیم شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم ثبت نام دانش آموزان ابتدایی تا ۳۱ مرداد به پایان برسد و اطلاعات دانش آموزان وارد سامانه «سناد» شود. با توجه به آیین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی در زمان ثبت نام مجاز نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به روال سال‌ گذشته برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون ورودی برای دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع است، گفت: دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان ملزم به انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

وی همچنین با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «خوانا» از مهر ماه امسال، گفت: تدوین بسته‌های یادگیری طرح خوانا در حال انجام است. تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرات و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی در این طرح دنبال می‌شود. روی مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن در کلاس اول حساسیت و تاکید داریم و دغدغه خانواده‌ها هم همین است.

حکیم‌زاده افزود: تلاش ما در همین راستا است و در ارزیابی پایانی کلاس اولی‌ها این قید را در دستورالعمل ابلاغی گذاشتیم که علاوه بر معلم، مدیر هم باید تایید کند که بچه ها مهارت خواندن و نوشتن پایه را فرا گرفته‌اند. این کار هم باید به صورت شفاهی و هم کتبی انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما