شناسهٔ خبر: 40333046 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس معرفی شد

gsmarena

صاحب‌خبر -

گوشی ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم – Realme X3 SuperZoom مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین پریسکوپ با زوم ۵ برابری است.

چند روز قبل پوسترهایی از گوشی ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم منتشر شد و تا حدودی با ویژگی‌های اصلی آن آشنا شدیم. در نهایت ریلمی امروز رسما گوشی X3 SuperZoom را با امکاناتی پیشرفته و قیمتی مناسب معرفی کرد. گوشی جدید ریلمی قرار است یک کمرافون رده بالا با قیمت مناسب باشد که طیف وسیعی از کاربران را شیفته خود می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی جدید Realme می‌توان به چیپست رده بالا اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، دوربین با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی به همراه زوم اپتیکال ۵ برابری و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد.

ریلمی ایکس 3 سوپر زوم - Realme X3 SuperZoom ریلمی ایکس 3 سوپر زوم - Realme X3 SuperZoom

مشخصات ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم

بهترین قسمت گوشی جدید ریلمی پشت آن است که دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دیده می‌شود. اسم سوپر زوم به دلیل دوربین پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی این گوشی که قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری دارد، روی آن گذاشته شده است. ترکیب دوربین پریسکوپ و دوربین اصلی دستگاه می‌تواند قابلیت زوم هیبرید ۶۰ برابری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در کنار این‌ها سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا-واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم در پشت دستگاه قرار دارد تا تمام امکانات لازم برای عکس‌برداری حرفه‌ای را یک‌جا داشته باشید.

ریلمی ایکس 3 سوپر زوم - Realme X3 SuperZoom ریلمی ایکس 3 سوپر زوم - Realme X3 SuperZoom

از لحاظ نرم افزاری نیز گوشی جدید ریلمی طیف وسیعی از امکانات لازم را مانند حالت عکاسی در شب، تنظیم سفیدی، فوکوس خودکار، هوش مصنوعی و حالت عکاسی حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در جلوی گوشی ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم هم دوربین سلفی دوگانه کپسول شکل به چشم می‌خورد. دوربین سلفی اصلی گوشی از نوع IMX616 سونی و ۳۲ مگاپیکسلی است که در کنار آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی عریض قرار گرفته است. قابلیت عکس‌برداری در شب هم برای دوربین سلفی دستگاه در دسترس خواهد بود.

ریلمی برای گوشی جدید خود از نمایشگر ۶/۵۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (FHD+)  استفاده کرده است. از ویژگی‌های نمایشگر دستگاه می‌توان به فرکانس انطباق تصویر ۱۲۰ هرتز و پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد. حسگر اثرانگشت گوشی هم در کنار دستگاه قرار گرفته است که تنها در ۰/۳ ثانیه گوشی را از حالت قفل خارج می‌کند.

ریلمی ایکس 3 سوپر زوم - Realme X3 SuperZoom ریلمی ایکس 3 سوپر زوم - Realme X3 SuperZoom

ویژگی‌های سخت افزاری Realme X3 SuperZoom

در دل گوشی ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم تراشه پرقدرت Snapdragon 855+ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. شاید چیپست X3 SuperZoom قوی‌ترین چیپست حال حاضر نباشد اما به قدری قدرتمند است که از پس هر کار سنگینی به راحتی برمی‌آید. ترکیب اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 و همچنین تکنولوژی Turbo Write باعث شده که انتقال اطلاعات با سرعت بالا انجام شود.

گوشی ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم دارای باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات است و در رنگ‌های آبی و سفید و با برچسب قیمتی ۴۹۹ یورو به بازار عرضه می‌شود. پیش فروش گوشی جدید ریلمی از امروز آغاز شده و از تاریخ ۱۳ خرداد هم به بازار عرضه می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما