شناسهٔ خبر: 40332625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پورابراهیمی در گفتگو با آنا:

طرحی برای جاماندگان «سهام عدالت» در مجلس یازدهم تهیه می‌شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌نویس طرحی برای مشمولان جامانده از سهام عدالت را به مجلس یازدهم می‌آوریم و در صورت دولت را مکلف به اجرای آن می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت اتفاق مهمی بود که پس از دستور مقام معظم رهبری در حال عملیاتی شدن است، اظهار کرد: «مردم حق دارند بر اموال خودشان تملک داشته باشند؛ حال با تصمیم دولت این مدیریت بر تملک دارایی یا از طریق صندوق‌ها صورت می‌گیرد و یا اینکه تصمیم‌گیری مستقیم به خود مردم واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مجلس از ابتدا هم این بود که مردم مالک سهام خود شوند و خودشان برای داراییشان تصمیم بگیرند، تصریح کرد: اکنون 14 سال از واگذاری سهام عدالت می‌گذرد و مردم دیگر باید حق این انتقال را داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه  این وهن است که برخی می‌گویند مردم نمی‌توانند به درستی درمورد سهام خود تصمیم بگیرند و متضرر می‌شوند، تأکید کرد: معتقدم مردم مهجور نیستند و در دورترین مناطق روستایی هم نسبت به اموال خود تدبیر دارند و سرمایه‌های خود را دور نمی‌ریزند.

پورابراهیمی با بیان اینکه مردم به خوبی می‌توانند در مورد سرمایه‌های خود تصمیم بگیرند، گفت: وظیفه دولت این است که درباره ارزش سهام عدالت اطلاع‌رسانی کامل را برای مردم داشته باشد تا مردم بدانند ارزش اموالی که به آنان داده شده چقدر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ورود به بازار سرمایه یعنی همین که مردم بتوانند دارایی خود را با صلاحدید خود بفروشند و یا خریداری کنند و از منافع آن منتفع شوند، در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند و قدرت و حق رأی داشته باشند.

وی تأکید کرد: آزادسازی سهام عدالت طبق نظر رهبری در شرایط سخت اقتصادی می‌تواند وضعیت تراز دارایی خانوارها را تغییر دهد و مثبت کند.

پورابراهیمی با اشاره به تصمیم مجلس برای واجدان شرایطی که موفق به دریافت سهام عدالت نشدند، گفت: قانون تاکنون تعریفی برای جاماندگان از سهام عدالت نداشته است، در صورتی که بتوانیم یک راهکاری در متن قانون برای این افراد ببینیم خواهیم توانست از 50 درصد ظرفیت باقی‌مانده که دولت واگذار نکرده کاری کنیم تا به جا ماندگان واجد شرایط هم سهامی تعلق گیرد.

وی درباره راهکارهای بهره‌مندی واجدان شرایطی که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌‌اند، گفت: باید ببینیم شرایط این واگذاری‌ها در آینده چگونه می‌تواند باشد؛ اینکه اقساط چندساله باشد، ذی‌حقان چگونه شناسایی شوند، بنابراین تعیین تکلیف جاماندگان واجد شرایط سهام عدالت نیازمند آن است که پیشنهادی به مجلس بیاوریم و در صورت تصویب،‌ دولت را مکلف به اجرای آن کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: در نظر داریم پیش‌نویس طرحی برای مشمولان جامانده از سهام عدالت را به مجلس یازدهم بیاوریم و در صورت موافقت مجلس تصویب کنیم.

انتهای پیام/4034/

نظر شما