شناسهٔ خبر: 40332490 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از پنج میلیون و 643 هزار نفر عبور کرد. شمار قربانیان نیز از 350 هزار نفر گذشته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از پنج میلیون و 643 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به 350 هزار و 22 نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و 408 هزار و 444 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین روسیه و برزیل به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است. ویروس کرونا هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل،‌ پرو و شیلی در حال پیش‌روی است.

برزیل نیز با پشت سر گذاشتن کشورهای اروپایی که زمانی کانون این بحران بودند، اکنون در جایگاه دوم جدول است.

کشورهای قدرتمند قاره اروپا یعنی روسیه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان به ترتیب جایگاههای سوم تا هشتم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند و اگرچه تحت فشار مردم مجبور به کاهش مقررات قرنطینه شدند، اما هر روز نیز شاهد ابتلا و مرگ شمار قابل توجهی از شهروندانشان هستند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز سه شنبه 6 خرداد 1399 (26 مه 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

جدیدترین شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

کرونا در آمریکا، بازگشایی تالار بورس نیویورک

در آمریکا شمار ثبت‌شده مبتلایان به ویروس کرونا از یک میلیون و 715 هزار نفر گذشته و شمار جان‌باختگان هم به 100 هزار و 200 نفر نزدیک می‌شود. تا کنون حدود 14 میلیون و 700 هزار تست کرونا در آمریکا گرفته شده.

صحن بازار بورس نیویورک که از ۹ هفته پیش و با شیوع کرونا تعطیل شده بود، امروز ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی بازگشایی شد. قرار است در ابتدا عده کمتری از دلال‌های بورس اجازه داشته باشند وارد صحن شوند. هم‌چنین تمهیدات ایمنی مثل پوشیدن ماسک و حفظ فاصله افراد هم در نظر گرفته شده. بقیه ساختمان بورس نیویورک عمدتا خالی می‌ماند و اغلب کارکنان از راه دور به کارشان ادامه می‌دهند.

کاخ سفید اعلام کرده که دولت اجرای دستور منع ورود از برزیل را دو روز جلو انداخته و از ساعت ۲۳:۵۹ امشب به وقت واشنگتن آن را اجرا می‌کند. بعد از این‌که آمار شیوع در برزیل آن‌قدر بالا گرفت که این کشور را در رده دوم پرشیوع‌ترین کشورها قرار داد، رئیس‌جمهور دونالد ترامپ دستور داد هر فرد غیرآمریکایی که تا دو هفته پیش از تاریخ رسیدن‌اش به آمریکا در برزیل بوده، از ورود به آمریکا منع شود.

برزیل دومین کشور آلوده به ویروس کرونا
بر اساس آمار مقامات رسمی برزیل تاکنون 377 هزار و 780 شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شمار قربانیان در برزیل به 23 هزار و 622 نفر رسیده است.

با توجه به افزایش پر شتاب شمار مبتلایان به ویروس در برزیل این کشور هم اکنون از حیث ثبت موارد ابتلا به کرونا پس از ایالات متحده آمریکا در مکان دوم جای دارد. 

شیوع کرونا: بالاترین موارد مرگ در یک روز در روسیه
مقامات روسیه اعلام کردند که در شبانه روز گدشته ۱۷۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند. این بیشترین تعداد موارد فوتی از زمان شیوع ویروس کرونا در روسیه است.

ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه همچنین گفته است در 24 ساعت گذشته ۸ هزار و ۹۱۵ نفر ویروس گرفته اند که در نتیجه شمار مبتلایان کرونا در این کشور به ۳۶۲ هزار و ۳۴۲ نفر رسیده است.

بر اساس آمار منتشرکرده این ستاد از آغاز شیوع ویروس کرونا در روسیه ۳ هزار و ۸۰۷ نفر جان خودرا از دست داده اند.

روسیه ازنظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا پس از آمریکا و برزیل در رده سوم قرار دارد.

کرونا: پوتین روز برگزاری رژه یادبود جنگ جهانی دوم را اعلام کرد
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با صدور فرمانی روز برگزاری رژه یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم را ۲۴ ژوئن تعیین کرد.

این مراسم نظامی همه ساله در نهم ماه مه برگزار می‌شود اما امسال پوتین به خاطر نگرانی از همه گیری ویروس کرونا برگزاری آن را به تعویق انداخت.

مراسم امسال قرار بود در هفتاد و پنجمین سالگرد این پیروزی برگزار شود.

پیش از این یک منبع در ریاست جمهوری روسیه به بخش روسی بی بی سی گفته بود که رژه یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم ممکن است همزمان با برگزاری انتخابات در باره اصلاح قانون اساسی روسیه در روز ۲۴ ژوئن برگزار شود.

اصلاح قانون اساسی روسیه به پوتین اجازه می دهد در قدرت بماند.

وی با تکیه به نظر کارشناسان گفته است اوج شیوع ویروس کرونا در روسیه گذشته است. آقای پوتین گفته که می‌خواهد مانع به خطر افتادن جان شرکت کنندگان رژه نظامی شود.

کرونا؛ اسپانیا محدودیت‌هایش را کاهش می‌دهد
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 27 هزار و 117 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 283 هزار و 339 تن به ویروس کووید-۱۹ حکایت دارد.

اسپانیا چهارمین آمار مرگ را در جهان دارد.
 
کرونا در آلمان: 414 مورد جدید ابتلا
آلمان از 414 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و فوت 42 بیمار کووید-۱۹ خبر داده است.  تعداد فوتی‌های کرونا به 8 هزار و 470 تن رسیده است.

کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان ویروس کرونا در ایتالیا به 32 هزار و 955 تن رسیده است که در رتبه‌ی سوم جهان پس از آمریکا و انگلیس از لحاظ تعداد قربانیان قرار گرفته است.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به بیش از 230 هزار و 555 نفر رسیده است که پس از ایالات متحده، روسیه، اسپانیا، انگلیس و برزیل دارای بیشترین تعداد مبتلایان در جهان است. طی 24 ساعت گذشته 78 نفر بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کرونا در فرانسه
شمار قربانیان در فرانسه به 28 هزار و 530 نفر و تعداد افراد مبتلا به 182 هزار و 942 نفر رسیده است. طی 24 ساعت گذشته 98 نفر بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

آمار رسمی کرونا در بریتانیا: مرگ ۱۳۴ نفر و شناسایی ۴۰۴۳ بیمار جدید
مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کردند که ۱۳۴ مورد جدید مرگ در اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است و آمار کشته شدگان به ۳۷ هزار و ۴۸ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت بریتانیا می‌گوید که تا عصر امروز سه شنبه ۲۶ ماه مه نتیجه آزمایش کرونا ۴۰۴۳ نفر دیگر مثبت بوده است و مجموع افرادی که آزمایش آنها در بریتانیا مثبت بوده ۲۶۵هزار و ۲۲۷ نفر گزارش شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که به دلیل یک "مشکل فنی" نمی تواند اعلام کند که در شبانه روز گذشته چند آزمایش کرونا انجام شده است.

مجوز استفاده از داروی رمدسیویر در درمان کرونا در بریتانیا صادر شد
داروی رمدسیویر که می‌تواند دوران بهبودی را در بیماران مبتلا به کرونا کاهش دهد در بریتانیا مجوز استفاده را دریافت کرد.

این دارو که نوعی ضد ویروس است برای درمان بیماری ابولا ساخته شده بود اما گفته شده که اگر در اوایل دوره درمان به بیماران کووید۱۹ داده شود می‌تواند دوره درمان را کاهش دهد.

مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند که شواهد کافی دارند که این دارو میتواند در درمان کرونا موثر باشد و قرار است در برخی از بیمارستان‌های بریتانیا استفاده شود.

این دارو پیشتر برای درمان کرونا در آمریکا مجوز گرفته بود.

مغازه‌های غیرضروری در انگلستان از بیست روز دیگر باز خواهد شد

بر اساس تصمیم دولت بریتانیا و در راستایی کم کردن محدودیت‌های مقابله با شیوع کرونا، مغازه‌ها و کسب و کارهای غیرضروری از ۱۵ ژوئن در انگلستان باز می‌شوند.

کلیه مغازه ها و کارمندان آنها باید از مقررات جدیدی که به زودی اعلام می‌شود، برای مقابله با شیوع کرونا همچنان پیروی کنند.

بازارچه هایی که در فضای باز هستند و همچنین نمایشگاه های خودرو زودتر یعنی از اول ماه ژوئن می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.


رئیس جمهوری شیلی: سیستم درمانی به محدودیت خیلی نزدیک شده است
سباستین پینرا، رئیس جمهوری شیلی هشدار داده که سیستم بهداشتی و درمانی این کشور به محدودیت‌ها "بسیار نزدیک شده است."

او به تحت فشار بودن این سیستم اشاره کرده است.

تا کنون، بر اساس آمار رسمی این کشور بیش از هفتاد و سه هزار مورد ابتلا در این کشور به ثبت رسیده و هفتصد و شصت و یک نفر هم جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در سانتیاگو، پایتخت ثبت شده است.

عربستان حدود یک ماه دیگر محدودیت های رفت و آمد را بر می‌دارد
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی از 76 هزار نفر گذشت.

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که 1931 مورد جدید ابتلا در شبانه روز گذشته ثبت شده است.

تعداد افرادی هم که جان خود را از دست داده اند به 411 نفر رسیده است.

عربستان اعلام کرد از ۲۱ ژوئن بر قوانین محدودیت های رفت و آمد را بر می‌دارد. شهر مکه از این تصمیم استثنا شده و همچنین قواعد منع رفت و آمد بین ساعت ۳ ظهر تا ۶ صبح اجرا خواهد شد.

ممنوعیت سفر در داخل کشور، نماز خواندن در مساجد و رفتن به محل کار و آغاز به کار بخش خصوصی از ۳۱ ماه مه برداشته خواهد شد.

کرونا در هند
هند از ابتلای بیش از 4349 هزار مورد جدید در شبانه روز گذشته خبر داده است. تعداد جان باختگان نیز به 5812 نفر رسیده است. طی 24 ساعت گذشته 177 نفر بر اثر کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

هرج و مرج فرودگاه‌های هند پس از اعلام پروازهای خارجی
در هند پس از آنکه برنامه پروازهای داخلی مشخص شد، شمار زیادی از مردم به فرودگاه‌ها رفتند تا در لیست پروازهای هوایی جای بگیرند.

در هند حدود دو ماه است که رفت و آمد و پروازها به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا متوقف شده بود.

رسانه‌های هند می‌گویند نزدیک ۱۰۰ پرواز متوقف شده است.

ایالت ماهاراشترا که بیشترین تعداد موارد ویروس جدید کرونا را دارد، می‌گوید فقط به ۵۰ هواپیما اجازه پرواز داده است.

7 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین
چین که نخستین کشوری بود که کرونا در آن شیوع پیدا کرد و بیشترین آمار قربانی و ابتلا را به خود اختصاص داده بود، اکنون پس از گذشت چند ماه در جایگاه چهاردهم در جدول جهانی و پس از کانادا قرار گرفته است. وزارت بهداشت چین اعلام کرده است طی یک شبانه‌روز 7 مورد جدید از ابتلا به کرونا در سراسر چین ثبت شده است.

کرونا در تاجیکستان؛ ثبت یک مورد جدید مرگ و ۱۶۶ مورد ابتلا در شبانه‌روز گذشته
وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی تاجیکستان از شناسایی ۱۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در این کشور خبر داده است.

به گفته مسئولان بهداشتی تاجیکستان، در بیست و چهار ساعت اخیر یک نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده است.

طبق اطلاع رسمی، تا عصر امروز (سه‌شنبه‌، ۲۶ مه) تعداد کل مبتلایان به کرونا در تاجیکستان به ۳۲۶۶ نفر رسیده و بیماری ناشی از این ویروس جان ۴۷ نفر را گرفته است. همچنین در بیست و چهار ساعت گذشته ۲۲ بیمار دیگر کووید-۱۹ بهبود یافته و تعداد کل بهبودیافته‌ها در این کشور به ۱۴۱۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت تاجیکستان اطلاع داده که هم اکنون ۲۵۸۸ نفر به زن ابتلا به کرونا در بیمارستانها تحت نظارت پزشکان قرار دارند. در شبانه روز اخیر ۴۳۶ نفر پس از عدم تشخیص کرونا و مداوای بیماریهای دیگر عفونیشان از بیمارستانها در سراسر تاجیکستان مرخص شده‌اند.

ثبت ۱۷۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران
بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته ۱۷۸۷ مبتلای جدید به کرونا در ایران ثبت شده است.

بر این اساس مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایران در حال حاضر ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۵۷ ایرانی در شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ خبر داده است. بر اساس این گزارش در حال حاضر ۲۵۶۷ بیمار مبتلا در وضعیت شدید این بیماری هستند.

از زمان اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران یعنی اول اسفند ۱۳۹۸ تاکنون بر اساس آمار رسمی، ۷ هزار و ۵۰۸ ایرانی جان خود را بر اثر ابتلا از دست داده اند.

کرونا در افغانستان؛ مبتلایان ۱۱۸۳۱، جان‌باختگان ۲۲۰
وزارت صحت/بهداشت افغانستان اعلام کرده که در شبانه روز گذشته از یک هزار و ۱۵۲ آزمایش انجام شده، ۶۵۸ مورد مثبت بوده است که شمار مجموعی مبتلایان در این کشور را به ۱۱هزار و ۸۳۱نفر می‌رساند.

در این مدت یک نفر جان داده و شمار کل جان باختگان به ۲۲۰نفر رسیده است.

همچنین ۳۱نفر بهبود یافته که شمار بهبود یافتگان نیز به یک هزار و ۱۲۸نفر رسیده‌است.

در این کشور تاکنون ۳۲هزار و ۸۷۰ آزمایش انجام داده و ۱۰هزار ۸۳۱ بیمار کووید ۱۹در سراسر این کشور در حال درمان هستند.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 119 هزار 741 نفر مبتلا و 3 هزار و 542 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.

اپلیکیشن اجباری رهگیری کرونا در قطر ضعف‌ امنیتی جدی داشت
سازمان عفو بین الملل می‌گوید که محققانش در اپلیکیشن رصد و رهگیری مبتلایان به کرونا که در کشور قطر اجباری است، ضعف‌های امنیتی جدی پیدا کرده بودند.

این سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید که این رخنه می‌توانسته اطلاعات مهم شخصی بیش از یک میلیون نفر را عیان کند.

عفو بین‌الملل می‌گوید که مقامات قطری یک روز پس از مطلع شدن از این شکاف اطلاعاتی، آن را اصلاح کردند.

عفو بین‌الملل می‌گوید که چنین ضعف‌های امنیتی که می‌تواند به راحتی مورد حملات سایبری قرار گیرد، وقتی بیشتر نگران کننده است که استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی توسط حکومت‌ها اجباری شود.

استفاده از این اپلیکیشن که احتراض نام دارد از جمعه گذشته در قطر اجباری شده است.

کرونا در اکوادور: تظاهرات ضد برنامه اقتصادی دولت همزمان با قرنطینه عمومی
هزاران نفر در چند شهر بزرگ اکوادور از جمله کیتو پایتخت این کشور تظاهرات و به تصمیمات اقتصادی دولت در مقابله با شیوع کرونا اعتراض کردند.

حضور تظاهرکنندگان در خیابان در حالی است که مقررات منع رفت و آمد و تعطیلی عمومی در این کشور به اجرا گذاشته شده است.

این تظاهرات به دعوت اتحادیه های کارگری و گروه‌های اجتماعی انجام شده است.

هفته گذشته، لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد که برای مقابله با ضررهای اقتصادی ناشی از کرونا تعدادی از تعطیلی چند شرکت دولتی و کاهش حقوق کارمندان دولت خبرداد.

رهبر یک اتحادیه کارگری به رویترز گفت: "اگر کرونا ما را نکشد، دولت ما را خواهد کشت."

در اکوادور حدود ۳۷ هزار و ۳۵۵ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند و ۳۲۰۳ نفر از میان مبتلایان جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود که آمار واقعی بیشتر از این تعداد است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال اوج گیری ویروس کرونا در موج اول شیوع
دکتر مایک رایان، رئیس فوریت های پزشکی سازمان بهداشت جهانیImage caption: دکتر مایک رایان، رئیس فوریت های پزشکی سازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است ، کشورها ممکن است در اولین موج ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شاهد اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا باشند.

دکتر مایک رایان، رئیس فوریت های پزشکی سازمان بهداشت جهانی گفته است از آنجا كه این بیماری "هنوز در مرحله پیشرفت" است ، كشورها باید آگاه باشند كه کووید-۱۹ می تواند در هر زمان مجددا اوج بگیرد.

این مقام بهداشتی گفته است که هنوز خیلی زود است که درباره برداشتن محدودیت ها در کشورهای مختلف تصمیم گیری شود.

جمهوری چک امروز مرزهای خود با آلمان و اتریش را بازمی‌کند
جمهوری چک امروز گذرگاه های مرزی خود را با اتریش و آلمان بازگشایی می‌کند اما فقط شهروندان اتحادیه اروپا، خارجی‌‌های مقیم، تجار و دانشجویان مجاز به ورود خواهند بود.

مسافران ورودی باید گواهی ارائه دهند که ثابت می‌کند بیماری کووید-۱۹ ندارند یا در غیر این صورت با دو هفته قرنطینه روبرو هستند.

مرز با اسلواکی هم قرار است از فردا باز شود اما مسافران از هر دو طرف باید طی ۴۸ ساعت بازگردند.

کرونا؛ نیوزیلند فقط یک بیمار در بیمارستان بستری دارد
در سراسر نیوزیلند فقط ۲۲ فرد مبتلا به کرونا وجود دارد.

بنابر آمار رسمی تا کنون در این کشور ۱۵۰۰ نفر مبتلا و ۲۱ مورد مرگ گزارش شده است.

نیوزیلند ۵ میلیون جمعیت برد.

مقامات می‌گوید زنجیره‌ انتقال داخلی را شکسته‌اند.

نظر شما