شناسهٔ خبر: 40332263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به موج دوم شیوع/درمان کرونا در انگلیس با داروی ابولا

آخرین آمار کرونا در جهان؛شمار مبتلایان از ۵میلیون‌و۶۴۰هزار گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کووید19 در دنیا از پنیج میلیون و ششصدوچهل هزار گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، شمار فوتی ها نیز تا به این لحظه به سیصد و پنجاه هزار تن رسیده و بیش از دو میلیون و چهارصدوشش هزار تن بهبود یافته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

به گزارش واشنگتن پست، سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا هشدا داده است. بر همین اساس این سازمان گفته است:  کشورها با موج دوم بیماری کرونا روبرو خواهند شد و مخالفان بازگشایی کسب و کارها نگرانی خود را ابراز خواهند کرد. در همین راستا مایک رایان ، رئیس برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، به  کشورهای آمریکای شمالی، آسیای جنوب شرقی، اروپا و مناطق که به سرعت محدودیت های ناشی از ویروس کرونا و اقدامات بهداشت عمومی را کاهش داده اند هشدار داد.

در پی لغو محدودیت ها در آمریکا واشنگتن پست از افزایش بستری شدن در بیمارستان ها خبر داده است. با ابتلای 8,159 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز1,714,385  تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 300 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 100,105 برسد.

مکزیک 

به گزارش رویترز،  شرکت های تویوتا، نیسان و هوندا که بدون شک از بزرگترین و مشهورترین خودروسازان ژاپنی به شمار می روند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، پس حدود دو ماه قرنطینه و تعطیلی قصد دارند هر چه زودتر فعالیت کارخانه‌های خود را در مکزیک از سر بگیرند.اما به نظر می رسد که شرایط بحرانی کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله مکزیک در خصوص شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا موجب شده که پیش بینی و برنامه های دولت و خودروسازان مختلف برای آغاز و از سرگیری فعالیت و خطوط تولید کارخانه‌های فعال در صنعت خودرو تا حد زیادی دشوار و غیر ممکن شود.

با ابتلای 2,485 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز  71,105 تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 239 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 7,633 برسد.

شیلی

به گزارش فرانس 24 دو وزیر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. آلفردو مورنو وزیر امور عمرانی که 63 سال سن دارد به همراه خوان کارلوس جوبت، وزیر ۴۴ ساله انرژی شیلی نیز به «کووید-۱۹» مبتلا شده اند. سه وزیر دیگر دیگر که با افراد مبتلا در ارتباط بودند و خود را قرنطینه کرده بودند، جواب آزمایششان منفی است و همگی به کار خود بازگشته اند.

هفته گذشته سه سناتور به «کووید-۱۹» مبتلا شدند که موجب تعطیلی مجلس سنا و برگزاری نشست‌های پارلمانی از طریق ویدیو کنفرانس شد. در مجلس نمایندگان نیز یک نماینده به این بیماری مبتلا شده است.سانتیاگو، پایتخت شیلی کانون اصلی شیوع این بیماری است و حدود 90 درصد موارد ابتلا را به خود اختصاص داده است. از دو هفته پیش که موارد ابتلا در شیلی به شدت افزایش یافته است، دولت مجبور شد از ۱۶ مه هفت میلیون ساکن پایتخت را قرنطینه اجباری کند.

با ابتلای3,964  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز77,961  تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 45 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 806 برسد.

انگلیس

انگلیس که یکی از آسیب پذیرترین کشورها بوده است امروز اعلام کرد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور می‌توانند با «رمدسیویر» که داروی ابولا محسوب می‌شود، درمان شوند. «سرویس سلامت همگانی انگلیس» موسوم به «NHS» امروز سه شنبه اعلام کرد به افراد بزرگسال و نوجوانانی که از ویروس جدید کرونا به شدت رنج می‌برند، اجازه داده می‌شود در صورت رعایت معیارهایی مشخص، با دارای رمدسیویر درمان شوند.طبق اعلام دیلی میل، این دارو سبب می‌شود بخش‌هایی از این ویروس به منظور متوقف ساختن بازتولید آن، تخریب شود. همین مسأله سبب شده است تا پزشکان از این دارو برای درمان این بیماری استفاده کنند.

مقامات انگلیس گفته اند آزمایش‌های نخستین داروی رمدسیویر نشان داده است این دارو می‌تواند زمان بهبود افراد مبتلا به کرونا را تا چهار روز افزایش دهد.

همچنین پزشکان در آمریکا و ژاپن در حال استفاده از همین دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید19 هستند. انتظار می‌رود بزودی این دارو در سراسر انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در دسترس باشد.

با ابتلای 4,043 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز265,227  تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 134 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم37,048  برسد.

روسیه

در تازه ترین تحولات روسیه ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری این کشور گفته است که اوج شیوع ویروس کرونای جدید را پشت سر گذاشته است. به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سه شنبه) گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور، طی 24 ساعت گذشته 8 هزار و 915 نفر دیگر افزایش یافت و بدین ترتیب در حال حاضر 362 هزار و 342 نفر در سراسر مناطق کشور به این ویروس آلوده شده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه ابتلا به کووید-19 کمترین رکورد خود، یعنی 2.5 درصد را به ثبت رساند، روز گذشته این شاخص 2.6 درصد بود.

در عین حال، طی یک روز گذشته، 174 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا هم در روسیه ثبت شده است تا در مجموع شمار قربانیان این بیماری در کل دوره شیوع آن در این کشور به 3 هزار و807 نفر افزایش یابد.

علاوه بر این، تعداد بیماران مبتلا به کرونایی که طی 24 ساعت گذشته، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند، نیز بیشترین رکورد روزانه را برجای گذاشت و 12 هزار و 331 نفر ثبت شد. بدین ترتیب تعداد کل بیماران بهبود یافته در روسیه به 131 هزار و 129 نفر افزایش یافته است که 36.2 درصد از کل موارد ابتلا به عفونت ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد.

هند

به گزارش هندوستان تایمز، شتاب زیاد انتشار ویروس کرونا در هند و ابتلای 70 هزار نفر در این کشور به کرونا طی 2 هفته اخیر نگرانی های زیادی در این کشور به همراه داشته است.طبق اعلام وزارت بهداشت هند اینک تعداد مبتلایان به کرونا بالغ بر 150,762 نفر است.رکورد بیشترین تعداد بیمار نیز روز گذشته در هند شکسته شد و طی 24 ساعت آزمایش کرونای بیش از 7 هزار نفر مثبت اعلام شد.

پیش از این حدود 100 روز طول کشیده بود تا 68 هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شوند و مقایسه آمارها نشان می دهد که این کشور پرجمعیت شرایط سختی را پیش رو دارد.از سوی دیگر روند بازگشت کارگران مهاجر همچنان ادامه دارد و دولت دهلی نو از بازگشت 14 هزار کارگر مهاجر در 10 قطار خبر داد.برخی کارشناسان معتقدند بازگشت این کارگران یکی از دلایل اوج گیری شیوع کرونا در سراسر هند است و مردم باید تدابیر ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند تا بیمار نشوند.

در 24 ساعت گذشته 177 تن جان باخته اند تا شمار کلی فوتی ها در این کشور به 4,349 برسد. در شبانه روز گذشته نیز 5,812 تن به ویروس کرونا آلوده شده اند.

ایران

اما در ایران کیانوش جهانپور در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با شناسایی این موارد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید. از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و یک هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:  ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اما با تلاش همکاران آزمایشگاهی ما، تا کنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


 جهانپور با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، ادامه داد: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۵۰۸ نفر رسید

310311

نظر شما