شناسهٔ خبر: 40332022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرونده سؤال شورا از شهردار باز ماند

اگرچه باید پرونده سؤال از شهردار همدان در سیزدهمین صحن شورای اسلامی شهر بسته می‌شد اما باز هم رأی گیری انجام نشد تا همچنان ندانیم که آیا اعضا شورا از پاسخ‌های شهردار قانع شدند یا خیر...

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیزدهمین صحن شورای اسلامی شهر همدان در حالی آغاز شد و به پایان رسید که باز هم مسأله سؤال از شهردار همدان ناتمام باقی ماند. در دو جلسه گذشته سؤال‌های سه عضو شورای شهر از شهردار  مطرح شد و قرار بود که در این جلسه اعضای شورا قانع شدن یا نشدن خود از پاسخ‌های شهردار را اعلام کنند اما روند جلسه به گونه‌ای پیش رفت که پرونده همچنان باز ماند.

سؤال‌کنندگان از دوسوم پاسخ‌های شهردار قانع شدند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه اعضای سؤال‌کننده از پاسخ دوسوم سوالات قانع شدند و اسناد ارائه شده مابقی را کافی ندانستند اظهار کرد: البته از ابتدا نیز بیان شد که سؤال‌کنندگان به دنبال استیضاح شهردار نیستند.

کامران گردان با بیان اینکه شهردار را ما خودمان انتخاب کردیم و با وجود مشکلات موجود می‌توان اعلام کرد که عملکرد وی مناسب بوده است  افزود:  اعضا حق دارند که سؤال بپرسند و این ابزاری در دست اعضای شوراست.

وی تصریح کرد: نظر اعضا شورا بر اساس قانون این است که باید رأی‌گیری صورت گیرد و این اتفاق هم صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه خیلی از مواردی که شهردار ارائه داده، برطرف شده است ادامه داد: شهردار در جلسات گذشته تعدادی را با خود آورد که ربطی به جلسه ما نداشت یکی از همراهان شهردار در جلسه گذشته مأموریت داشت که صحن را بر هم بزند، لذا در نامه‌ای به شهردار سابقه نامبرده در توهین به اعضای شورا و بدرفتاری او با مردم را متذکر شدم و به دلیل حفظ قداست شورا پیشنهاد شد که شغلی به او داده شود که با مردم و شورا در ارتباط نباشد.

وی با بیان اینکه نامه را با عنوان عضو شورا امضا کردم چراکه رئیس شورا حمایت اعضای شورا را ندارد افزود: البته این فرد تنها دستورات شهردار را اجرا کرده است، هرچند به شخص من توهینی نشد و اگر به من توهین می‌کرد، شکایت می‌کردم اما لوح تقدیری  برای این فرد به خاطر اینکه دستور فرمانده خود را به خوبی اجرا کرده است، تهیه کردم.

گردان تصریح کرد: به شهردار گفته بودم که چه کسانی را بیاورند اما ایشان خواست که افراد بیشتری را همراه خود داشته باشد.

باید اعضای سؤال کننده قانع شوند

نرگس نورالله‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه تصریح کرد: باید اعضای سؤال‌کننده قانع شوند و شهردار مستندات خود را ارائه دهد.

وی ادامه داد: من مستندات داشتم که در حوزه دیتاسنتر در سال ۹۷ مشاور اخذ و قرارداد منعقد شده است اما به سرانجام نرسیده و فرصت نشد که مستندات خود را مطرح کنم و پاسخ شهردار هم قانع کننده نبود.

برقراری آرامش و دوری از التهاب را دنبال می‌کنیم

این عضو شورای اسلامی شهر همدان معتقد است که انتقاد از شهردار که پیش می‌آید برخی از اعضا آن را برنمی‌تابند.

علی رحیمی‌فر عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان  اظهار کرد: قانون مشخص است، اگر قرار باشد شهرداری را زیر فشار یک ساله قرار دهیم، کاری پیش نمی‌رود.

وی در پاسخ به این ادعا که باید صرفا  افراد سؤال‌کننده قانع شوند افزود: قانون واضح است و باید جمع قانع شوند و اگر تخلفی صورت گرفته پرونده به سازمان بازرسی ارجاع داده شود.

این عضو شورا تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که در شهرداری التهاب نباشد در واقع  ماده 83 درباره استیضاح شهردار است و باید با مردم شفاف باشیم.

ابراهیم مولوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز معتقد بود که اگر شهرداری را در ترس قرار دهیم، شهرداری نمی‌تواند خدمات خود را به خوبی ارائه دهد و گفت: نمی‌شود شمشیر بالای سر شهردار قرار دهیم.

همه اعضای شورا باید نظر دهند

حمید بادامی‌نجات، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: افرادی که قانع نمی‎شوند، و افرادی که قانع می‌شوند رأی می‌دهند و نظر اکثریت پذیرفته می‎شود.

وی با بیان اینکه همه حتی افرادی که سؤال نداشتند نیز پاسخ‌ها را شنیدند افزود: اگر قرار بود ما نظر ندهیم سؤالات را پرسش‌کنندگان با شهردار  بدون حضور ما در میان می‌گذاشتند،  اما وقتی در صحن مطرح می‌شود، همه باید نظر دهند.

مریم روانبخش، منشی و عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز تأکید کرد: برابر قانون شورا باید نظر دهد و قانون صراحت دارد.

از پاسخ برخی از سؤال‌ها قانع نشدیم

سید مسعود عسگریان، یکی از سؤال‌کنندگان از شهردار اظهار کرد: ما سؤال‌ها را بررسی کردیم، یک سری پاسخ‌ها قانع‌کننده نیست بنابراین اگر در حال حاضر رأی‌گیری کنیم، فردا ۱۰ تا سؤال دیگر خواهیم داشت بنابراین اجازه بدهیم تا روز یک شنبه آینده منتظر پاسخ‌های تکمیلی شهردار باشیم.

وی افزود: در بحث موزه میدان امام خمینی(ره) مستندی ارائه ندادند و مردم حق دارند که پاسخ این موارد را بشنوند.

از ابتدا بحث استیضاح نداشتیم

حسین قراباغی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: ۲۱ سؤال مطرح شده است، که باید پاسخ با مستندات داده شود، من هم قانع نشدم و باید به حرمت شورا پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر اینکه احترام همه اعضا شورا را باید حفظ کنیم اظهار کرد: از شهردار سؤال پرسیده شده و ایشان باید پاسخ دهند و همه می‌دانند که ما از ابتدا هم بحث استیضاح شهردار را نداشتیم.

این عضو شورا تأکید کرد: من این روال را قبول ندارم و باید رأی گیری با حضور سؤال‌کنندگان انجام شود.

در پایان این جلسه اکبر کاووسی‌امید اعلام کرد که به دلیل آنکه اجازه طرح مباحث به او نمی‌دهند، جلسه را ترک کرد، سید مسعود عسگریان نیز به دنبال او را رفت تا کاووسی را به صحن شورا برگرداند، اما خودش نیز بازنگشت نرگس نورالله‌زاده که از ابتدا اعلام کرده بود باید زودتر صحن را ترک کند، اما در آخرین لحظات هم در رأی‌گیری شرکت نکرد. حمید بادامی‌نجات نیز صحن را ترک کرد و حسین قراباغی نیز با وجود اینکه صحن را ترک نکرد و دستش به یک شی شکستنی برخورد کرد و پس از افتادن شکست، در رأی‌گیری حاضر نشد و عملاً  شورا از اکثریت افتاد و در نهایت رأی‌گیری مبنی برای اینکه آیا اعضا از پاسخ شهردار قانع شدن یا خیر، به روز دیگری موکول و شد و همچنان پرونده سؤال از شهردار از ماند.

انتهای پیام/89040/

نظر شما