شناسهٔ خبر: 40331848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه قزوین در دیدار اتباع افغانستانی:

تأمین امنیت مهاجران افغانستان را وظیفه دینی می‌دانیم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار اتباع افغانستانی ساکن استان، گفت: شیعه و سنی با تکیه بیشتر به مشترکات، به امنیت و عزت بیشتری می‌رسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اتباع افغانستانی ساکن استان قزوین، اظهار کرد: انسان با ارتباط و انس بیشتر با قرآن و انجام آداب و رسوم بندگی در ماه مبارک رمضان، به فطرت الهی خویش باز می‌گردد و عید فطر در حقیقت جشن بازگشت به فطرت الهی انسان است.  

وی تصریح کرد: امام علی(ع) تأکید داشته‌اند که مراسم نماز عید فطر بیرون شهر و در یک فضای باز برگزار شود؛ در حالی که برخی می‌گفتند برای کسانی که توان رفتن به بیرون شهر را ندارند مسجدی در نظر گرفته شود، اما حضرت پراکندگی را نپذیرفتند و فرمودند سنت نبوی اینگونه است که همه نماز را یکجا به جای آورند.  

مراقب فتنه‌های صهیونیست‌ و آمریکا باشیم 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: شیعه و سنی با همه وجود باید مراقب باشند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بر آنها مسلّط نشوند چرا که هر کجا این شیاطین آمده‌اند، مسلمانان کشته شده و از سوی کافران و غیر مسلمانان مورد غارت قرار گرفته‌اند.  

وی افزود: عقلا باید درک کنند و فریب دشمنان را نخورند تا بین مسلمانان اختلاف و برادر کشی ایجاد نشود و همواره با یکپارچگی و وحدت زیر سلطه اجانب نرویم. رهبر معظم انقلاب فرموده اند آنهایی که شیعه انگلیسی و یا اسلام آمریکایی دارند، مسلمان نیستند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه حمایت از مسلمانان دستور مسلّم نبی مکرم اسلام(ص) است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند کسی که به امور مسلمانان توجهی نداشته باشد، مسلمان محسوب نمی‌شود و این فرمایش حضرت رسالت مهمی بر عهده ما مسلمانان گذاشته است.  

امام جمعه قزوین اضافه کرد: رسول گرامی اسلام(ص) درباره مستضعفان نیز چنین سفارشی کرده‌اند و فرموده‌اند اگر مسلمانی صدای مظلومی را بشنود که از او کمک و یاری می‌خواهد اما به فریادش نرسد، مسلمان نیست.  

وی اظهار کرد: در حدیث دیگری نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند هر کسی قرآن را امام و پیشوای خود قرار دهد، قرآن او را تا بهشت رهبری می‌کند اما هر کسی قرآن را پشت سرش قرار دهد، قرآن او را به سمت جهنم می‌راند.  

در نگاه دین امنیت از آب و نان واجب‌تر است 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص امنیت، تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) وقتی خانه خدا را بنا کرد، اولین درخواستش از خدا این بود که مکه را شهری امن قرار دهد و این موضوع نشان می‌دهد که امنیت از آب و نان واجب‌تر است و جمهوری اسلامی تلاش کرده است که امنیت را برای همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، فراهم کند.  

وی یادآور شد: به امام علی(ع) خبر رسید که در استان الانبار عراق به دو زن که یکی مسلمان و دیگری یهودی بود، حمله شده و زینت آلات آنها را به غارت برده‌اند؛ حضرت فرمودند اگر مسلمانی این خبر را بشنود و بمیرد نباید او را سرزنش کرد و حضرت با این توصیف اهمیت امنیت نوامیس مسلمانان و غیر مسلمانانی که در پناه مسلمانان قرار دارند را برای ما نشان داده‌اند.  

امام جمعه قزوین در بخش پایانی سخنان خود از شهدایی که برای امنیت جهانی تلاش کردند یاد کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله کسانی بود که همواره در پی ایجاد امنیت برای مسلمانان بود و در افغانستان نیز تلاش کرد تا برای مسلمانان شرایط متفاوتی و برتری ایجاد کند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: شهید سلیمانی در عراق، یمن و سوریه حضور داشت و جاده‌ای که ایشان صاف کرد، باعث شد تا مسلمانان همه کشورهای اسلامی راحت رفت و آمد کنند و دلهایشان با یکدیگر پیوند بخورد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: ان‌شاءالله تلاش کنیم دلهایمان با یکدیگر باشد و مشترکات را دنبال کنیم تا به آن امنیتی که جهان اسلام به آن نیازمند است دست یابیم و هر روز به عزت و اقتدار بیشتر برسیم.  

انتهای پیام

نظر شما