شناسهٔ خبر: 40331811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دماوند بخاطر مهمانپذیر بودن نیازمند تقویت تجهیزات امدادی است

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند گفت: حضور ویلانشین ها و مهاجرین فصلی در شهرستان دماوند، تجهیز و توسعه امکانات خدماتی و امدادی را به منظور مقابله با بحران می طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی حیدری روز سه شنبه در حاشیه بازدید رئیس جمعیت هلال احمر کشور از پایگاه اقماری چناران هلال احمر شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در روزهای گذشته در منطقه شاهد بودیم، شرایط آماده باش در استان های تهران و البرز به وجود آمد.

وی با بیان اینکه با توجه به حساس بودن منطقه به دستور ریاست جمهوری، بازدیدی توسط رییس جمعیت هلال احمر کشور از امکانات امدادی هلال احمر شهرستان در پایگاه چناران دماوند صورت گرفت، گفت: این بازدید با هدف بررسی امکانات و ارزیابی حوزه خدمات رسانی در شرایط بحران جهت ارائه خدمات امدادی بهتر، صورت گرفت و مشکلات و موضوعات بررسی شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند به جهت قرار گرفتن در دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه و همچنین به جهت شرایط آب و هوایی و مهمانپذیر بودن آن قطعا می طلبد امکانات لازم و کافی در منطقه تامین شود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: اگر حادثه ای به جهت وجود گسل مشاء در منطقه رخ دهد، قطعا کل استان و حتی استان های همجوار درگیر خواهد شد و همین امر موجب شده تا دیگر نقاط استان امکان ارائه خدمات و امدادرسانی را به دماوند نداشته باشند.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم برای شهرستان شرایطی مطلوب با امکانات کافی را فراهم کنیم بطوری که نیاز به کمک دیگر شهرستان ها و استان های اطراف در شرایط بحرانی نباشد؛ نیازهای موجود و لازم مطرح و بررسی شد تا بتوانیم از ظرفیت وزارت کشور بهره مند شویم.

همچنین حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: از رییس جمهور محترم تقاضا داریم امکانات جمعیت هلال احمر را افزایش دهند.

وی ادامه داد: دماوند بعنوان شهرستان همسایه و پشتیبان پایتخت باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

همچنین سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز هدف از این بازدید را بررسی نقاط قوت و ضعف امکانات موجود هلال احمر شهرستان دانست و افزود: در بازدید امروز رئیس جمعیت هلال احمر کشور، قول مساعد داده شد تا ضعف های این پایگاه برطرف و تنها پایگاه اقماری شرق استان تهران به وسعت ۱۵ هکتار که در شهرستان دماوند وجود دارد به ظرفیت امدادی مطلوب بیش از ده درصد جمعیت برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به زلزله های اخیر در شهرستان، به نظر می رسد گسل مشا فعال شده و باید شرایطی را فراهم کنیم که در زمان جوابگوی مردم باشیم؛ در شرایط بحرانی اگر دو درصد مردم حادثه ببینند امکان خدمات وجود دارد اما اگر بالاتر از این میزان باشد، قطعا مشکل ساز خواهد شد که البته دیگر نهادها نیز باید همکاری کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت اسکان اضطراری در شهرستان دماوند  به مساحت ۱۵هکتار در نزدیکی بیمارستان سوم شعبان توسط شهرستان دماوند حال آماده سازی است تا درصورت کمبود و ایجاد بحران بتوانیم از این مکان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما