شناسهٔ خبر: 40331769 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 26 می

میلاد وفادار

به مرور خاطرات فوتبالی‌ مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک ریختیم.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم ‌ترین و جالب‌ ترین اتفاقاتی که در تاریخ 26 می در دنیای فوتبال رخ داده‌ اند. 

  • 26 می

خداحافظی آریگو ساکی از هواداران میلان در سن سیرو

 

  • 26 می 1982

قهرمانی استون ویلا در جام باشگاه های اروپا با کسب برتری 1-0 مقابل بایرن مونیخ؛ در چنین روزی و در چارچوب دیدار نهایی رقابت های جام باشگاه های اروپا فصل 1981/82،‌ دو تیم استون ویلا و بایرن مونیخ در حضور 46 هزار تماشاگر ورزشگاه دکویپ شهر روتردام به مصاف هم رفتند. این دیدار نهایتا با تک گل پیتر ویت به سود استون ویلا به پایان رسید تا این تیم انگلیسی برای نخستین بار به مقام قهرمانی اروپا دست یابد.

 

  • 26 می 1983

قهرمانی منچستریونایتد در جام حذفی انگلیس با کسب برتری 4-0 مقابل برایتون؛ دیدار رفت هم با تساوی 2-2 به پایان رسیده بود تا یونایتد در مجموع 6-2 برنده شود. در بازی برگشت بابی رابسون (2 بار)، نورمن وایتساید و آرنولد مورن گلزنان شیاطین سرخ در بازی برگشت بودند تا ران اتکینسون با تیمش به مقام قهرمانی برسد. 

 

  • 26 می 1989

قهرمانی آرسنال در آنفیلد؛ در چنین روزی و در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر انگلیس، آرسنال با نتیجه 2-0 لیورپول را در ورزشگاه آنفیلد شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. الن اسمیت و مایکل توماس گلزنان آرسنال در این دیدار بودند.

  • 26 می 1993

قهرمانی مارسی در لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 1-0 مقابل میلان؛  دو تیم مارسی و میلان در حضور 64 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک مونیخ به مصاف هم رفتند. این دیدار نهایتا با تک گل باسیل بولی در دقیقه 43،‌ 1-0 به سود مارسی به پایان رسید تا تیم فرانسوی برای نخستین بار به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

 

  • 26 می 1999

دومین قهرمانی منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 2-1 مقابل بایرن مونیخ؛ دو تیم منچستریونایتد و بایرن مونیخ در حضور 90 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند. در حالی که انتظار می رفت این دیدار با تک گل ماریو باسلر در دقیقه 6، 1-0 به سود بایرن مونیخ به اتمام برسد، تیم تحت هدایت سر الکس فرگوسن با دو گل از دو بازیکن تعویضی خود، تدی شرینگهام و اوله گونار سولسشر در دقایق 91 و 93 یک کامبک رویایی را رقم زد و برای دومین بار در این مسابقات به قهرمانی رسید. منچستریونایتد با این قهرمانی سه گانه خود در فصل 98/99 را تکمیل کرد.

 

  • 26 می 2001

قهرمانی رئال مادرید در لالیگا؛ ویسنته دل بوسکه به کمک بازیکنانی همچون فرناندو هیرو، روبرتو کارلوس، رائول گونزالس، گوتی، ایکر کاسیاس، لوئیس فیگو، ایوان کامپو و استیو مک منمن در لیگ اسپانیا قهرمان شد. 

 

  • 26 می 2004

دومین قهرمانی پورتو در لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 3-0 مقابل موناکو؛ دو تیم پورتو و موناکو در ورزشگاه فلتینس آرنا به مصاف هم رفتند. جدال شاگردان دیدیه دشان و ژوزه مورینیو سرانجام با سه گل کارلوس آلبرتو، دکو و دیمیتری آلنیچف در دقایق 39، 71 و 75 با نتیجه 3-0 به سود پورتو به پایان رسید تا این تیم پرتغالی برای دومین بار فاتح این رقابت ها شود.

 

  • 26 می 2007

بریس دیگو فورلان با پیراهن اتلتیکو مقابل ویارئال


 

 

  • 26 می 2018

سیزدهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 3-1 مقابل لیورپول؛ دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017/18،‌ دو تیم رئال مادرید و لیورپول در کیف به مصاف هم رفتند. نیمه اول این دیدار تحت الشعاع مصدومیت محمد صلاح و دنی کارواخال قرار گرفت و در نهایت بدون گل به اتمام رسید. با شروع نیمه دوم اما حملات شاگردان زین الدین زیدان افزایش یافت و سرانجام در دقیقه 51، روی اشتباه عجیب لوریس کاریوس، کریم بنزما دروازه لیورپول را باز کرد. چهار دقیقه بعد، لیورپول روی یک ضربه کرنر توسط سادیو مانه به گل تساوی دست یافت. سرنوشت این بازی با ورود گرت بیل به میدان تغییر یافت. بیل که در دقیقه 61 به جای ایسکو وارد زمین شده بود، سه دقیقه بعد از ورود به میدان روی ارسال مارسلو با ضربه قیچی برگردان استثنایی دروازه کاریوس را باز کرد تا رئال مادرید بار دیگر از حریف پیش افتاد. این پایان کار بیل نبود و این وینگر ولزی در دقیقه 83 با شوتی از فاصله 37 متری بار دیگر دروازه کاریوس را باز کرد تا رئال مادرید برای سومین فصل متوالی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. این دیدار همچنین آخرین بازی کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید بود.

  • 26 می 2019

آخرین بازی دنیله ده روسی با پیراهن آاس رم؛ یک سال پیش در چنین روزی و در جریان پیروزی 2-1 آاس رم مقابل پارما، دنیله ده روسی برای آخرین بار با پیراهن آاس رم به میدان رفت. این اسطوره ایتالیایی در 616 مسابقه با پیراهن آاس رم موفق به ثبت آمار 63 گل و 55 پاس گل شد.

 

نظر شما