شناسهٔ خبر: 40331335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۴ رسته شغلی برای دریافت تسهیلات می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۱۴ رسته می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و درخواست تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا اسماعیلی عصر سه شنبه (6 خرداد) در سومین جلسه ستاد پسا کرونا (ستاد بررسی پیامدهای منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از شیوع ویروس کرونا) گفت: لینکی در سامانه کارا باز شده و 14 رسته می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و درخواست تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی با سود 12 درصد داشته باشند.

 

 

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: این تسهیلات در کل کشور 40 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که سهم استان کرمان برای جذب این تسهیلات هزار و 140 میلیارد تومان است که به تفکیک بانک ها با بازپرداخت 2 ساله است.

 

 

وی اظهار داشت: 14 رسته شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده(اعم از رستوران ها و طباخی ها)، مراکز مربوط به گردشگری(هتل ها، هتل آپارتمان ها و جهانگردی ها، بوم گردی ها و ...)، حمل و نقل عمومی مسافربری شهری(اعم از جاده ای و ریلی)، دفاتر خدمات مسافربری، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، آموزشگاه های رانندگی، مراکز تولید فرش و صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پرونده بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی، مرغداران و گلخانه داران و صیفی جات است.

 

 

 

اسماعیلی در خصوص بیمه بیکاری، بیان کرد: 21 هزار نفر در استان کرمان برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند که هفته گذشته تقریباً برای همه پیامک اعلام شماره حساب، آمده و همچنین تعداد کل یارانه بگیران استان کرمان 881 هزار خانوار است که حدود 750 هزار خانوار در استان وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند و مابقی تا 20 خرداد به حسابشان واریز می شود و همچنین 696 هزار و 800 خانوار نیز در استان حمایت های معیشتی دولت را دریافت می کنند.

 

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه رفاه هم همین اتفاقات رخ داده است، افزود: در رابطه با سامانه سخا در حال حاضر یک پوستر است و هنوز اطلاعات اصلی آن بارگذاری نشده که بتوانیم آن را فعال کنیم لذا به محض فعال شدن اطلاعات آن را ارائه می دهیم.

 

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: اطلاعات حدود 400 هزار خانوار در استان کرمان در اختیار قائم مقام کمیته امداد قرار گرفت که دارای شرایط استفاده از کمک های مومنانه هستند.

 

 

وی در پاسخ به سوال مدیرکل صمت شمال استان که 20 درصد از رسته ها را برآورد خسارت کردیم اما تکلیف 80 درصد رسته ها چه می شود؟ و همچنین خیلی از رسته ها مانند قنادان، آرایشگران، خرازان، خیاطان، عکاسان، نجاران و کیف و کفش ها در استان را باید به چه شکل دنبال کنیم تا تسهیلات به آن ها بدهیم؟، گفت: در ۱۴ رسته مذکور حدود 5 مورد از رسته ها مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

 

پایان پیام/667

نظر شما