شناسهٔ خبر: 40331269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح برندسازی و متنوع سازی درآمد رفاهی دانشگاه رازی

دبیر ستاد رفاهی دانشگاه رازی ایجاد درآمد پایدار، شفافیت، خلاقیت و نوآوری برای ایجاد رفاه را استراتژی و راهبرد ستاد رفاهی دانشگاه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هادی عبادی دبیر ستاد رفاهی دانشگاه رازی با اشاره به اهداف و شرح وظایف ستاد امور رفاهی و همچنین امکانات اداره‌های رفاهی وزارت عتف و دانشگاه رازی گفت:متاسفانه برنامه‌ریزی نکردن و سرمایه‌گذاری در حوزه رفاهی در دانشگاه رازی از زمان تاسیس باعث شده که این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه غرب کشور دارای حداقل امکانات رفاهی و ارائه خدمات باشد.

عبادی در ادامه ایجاد درآمد پایدار، شفافیت، خلاقیت و نوآوری برای ایجاد رفاه را استراتژی و راهبرد ستاد رفاهی دانشگاه دانست و تصریح کرد: به دلیل از هم گسیختگی فعالیت‌های ستاد رفاهی در دانشگاه و همچنین نبود برنامه مشخص تا قبل از سال ۱۳۹۸ عمده فعالیت‌های این ستاد صرفا صدور معرفی‌نامه بانکی و نوبت‌دهی منازل سازمانی بوده است که این امر تنها دو عامل از ۱۳ عامل شرح خدمات ستاد رفاهی است.

او کسب درآمد پایدار را اولین گام در این ستاد عنوان وبیان کرد: به دلیل ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه رفاهی و حمایت برای اولین بار در تاریخ دانشگاه رازی مقرر گردید کلیه درآمدهای ستاد رفاهی از محل منازل سازمانی و اجاره بهای واحدهای تجاری به عنوان بخشی از بودجه رفاهی ملاک قرار گیرد و دومین اقدام در راستای شفاف‌سازی و اطلاع رسانی همکاران از طرح‌های ستاد رفاهی را می‌توان راه‌اندازی سایت رفاهی با نشانی https://refah.razi.ac.ir/ عنوان کرد که تمامی اطلاعات حوزه رفاهی و همچنین اسکان اساتید در دسترس می‌باشد.

 عبادی مهم‌ترین اقدامات سال گذشته اداره رفاهی را شامل ایجاد درآمد پایدار، راه‌اندازی سایت رفاهی، اعزام ۵۷ نفر به کربلای معلی (سفر گروهی)، اعزام ۴۰۰ نفر از همکاران به مشهد مقدس (سفر گروهی)، استفاده ۱۲۰ نفر از امکانات شمال کشور، استفاده ۷۰ نفر از امکانات اسکان بوم گردی منطقه طرح ماه عسل (ویژه زوجین) و طرح همسفر برشمرد.

او عقد تفاهم نامه با مراکز اقامتی دولتی ( ۹ دانشگاه و ۱۳ مرکز اقامتی )، عقد تفاهم نامه با مراکز اقامتی خصوصی ( ۱۲ هتل خارج از استان و ۱۴ فروشگاه درون استان)، حذف معرفی نامه های بانکی (برای اولین بار در کشور)، سفر اقساطی بدون پیش پرداخت (برای اولین بار در کشور)، سفر کارت رازی ویژه اعضای هیات علمی (برای اولین بار در کشور)، طرح شاهک (شیوه‌نامه اردوی اعضای هیات علمی و کارکنان) و اصلاح شیوه نامه اسکان در منازل سازمانی ( با رویکرد اسکان اعضای جدید هیات علمی) را از دیگر مهمترین اقدامات سال گذشته اداره رفاهی دانشگاه عنوان کرد.

دبیر ستاد رفاهی دانشگاه رازی گفت: در بحث منازل سازمانی و استاد سراها در یک سال اخیر اقداماتی شامل ایجاد شفافیت در سیستم نوبت دهی، تبدیل استادسرای واحد خواهران به میهمانسرا، تعمیر استادسرای مجردی فجر، رنگ آمیزی استادسرای تاقبستان، افزایش نرخ اجاره بها، اصلاح سیستم امتیازدهی، باعث کاهش مدت‌زمان انتظار (از ۲۴ ماه به ۶ ماه بطور متوسط) صورت گرفته است.

او همچنین به اقدامات صورت گرفته در بخشنامه، طرح‌ها و تفاهم نامه‌های اداری رفاهی اشاره کرد و گفت: طرح شاهک (شیوه‌نامه اردوی اعضای هیات علمی و کارکنان) با ابتکار دانشگاه رازی برای نخستین بار در کشور تدوین و به ارائه نحوه کسب بودجه و انواع برنامه‌های مختلف و هزینه‌کرد می‌پردازد که تمامی کارکنان و اعضای هیات علمی می‌توانند به طور هدفمند و مشخص از امکانات یاد شده مطابق با دستورالعمل استفاده کنند.

 عبادی از طرح برندسازی و متنوع سازی درآمد رفاهی، طرح تجمیع پرداخت خدمات رفاهی، تشکیل کمیته تشریفات دانشگاه، افزایش بودجه و سرمایه‌گذاری دانشگاه، واگذاری مجتمع علمی فرهنگی به اساتید دانشگاه (پردیس کشاورزی)، طرح مساعدت سفر (پرداخت کمک هزینه قبل از سفر)، طرح مجتمع خدمات رفاهی در منقطقه هورامان و سفرهای گروهی ( مشهد و کربلا ) را از مهمترین برنامه‌های سال جاری ستاد رفاهی دانست.

او افزود: خلاقیت کاری و فراهم نمودن امکانات رفاهی برای همکاران هیات علمی و کارکنان در این بازه زمانی محدود و با توجه به کمبود امکانات اقدامی قابل ستایس است.

انتهای پیام/ز

نظر شما