شناسهٔ خبر: 40331217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سئول: زیردریایی اتمی جدید کره شمالی به‌ زودی عملیاتی می‌شود

کره جنوبی از پیوستن یک زیردریایی اتمی جدید کره شمالی به نیروی دریایی این کشور در روزهای آتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از منابع نظامی، اطلاعاتی خود از حضور قریب الوقوع یک زیردریایی اتمی کره شمالی در خدمت نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی کره جنوبی از رصد فعالیت‌های کره شمالی در زمینه به آب انداختن یک زیردریایی اتمی که نخستین بار در جولای (خرداد) ۲۰۱۹ رونمایی شده بود، خبر داد.

بنابر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی ۳ هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است. این زیر دریایی در یک پایگاه دریایی در شرق کره شمالی در دست ساخت و تجهیز قرار دارد. یک مقام نظامی سئول در این باره گفت: «به نظر این زیر دریایی آماده استقرار است. ما از نزدیک فعالیت‌های آنها را زیر نظر داریم.»

گفته می‌شود حضور رهبر کره شمالی در نشست روز یکشنبه کمیسیون نظامی این کشور مهیا شدن برای اعلام استقرار این زیردریایی بوده است.

سئول نگران این است که این زیردریایی در ادامه روند مذاکرات احتمالی بین پیونگ یانگ و واشنگتن در آینده تاثیرگذار باشد. این در حالی است که سفیر روسیه در کره شمالی چندی قبل از قطع مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن تا انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا در پاییز سال جاری خبر داد. «آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی در مصاحبه با خبرگزاری «اینترفکس» گفت که این مذاکرات تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نوامبر (آبان) متوقف می‌شود.

 وی در این زمینه گفت: «در مورد گفت‌وگو با واشنگتن به نظر می‌رسد فعلا بی‌فایده است و دست‌کم تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به تعویق افتاده است. آنها (مقامات پیونگ یانگ) باید ببینند که چه اتفاقی می‌افتد.»

برچسب‌ها:

نظر شما