شناسهٔ خبر: 40331187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمان تاکید کرد:

لزوم شناسایی آسیب دیدگان از کرونا که شامل حمایت های ملی نمی شوند

کرمان - استاندار کرمان بر لزوم شناسایی و حمایت از گروه‌های متضرر از کرونا که شامل حمایت های ملی نمی شوند، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی عصر سه‌شنبه در جلسه استانی پسا کرونا بیان داشت: جلسات پسا کرونا از اسفندماه به منظور حل مشکلات مردم و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تشکیل شده و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اثر شیوع کرونا عده‌ای از مردم و همچنین کسب و کارها دچار ضرر و خسارت شده‌اند، افزود: بر اساس تصمیمات ستاد ملی تعدادی از این گروه‌ها می‌توانند تسهیلات حمایتی دریافت کنند ضمن اینکه این طرح شامل برخی از گروه‌ها نمی‌شود.

استاندار کرمان گفت: هدف از تشکیل جلسه پسا کرونا این است که گروه‌هایی که شامل طرح‌های حمایتی ملی نمی‌شوند را شناسایی و مشخص کنیم تا در راستای کمک به آنها تصمیماتی اتخاذ شود بنابراین باید تمرکز ما بر روی این افراد باشد.

فدایی اظهار کرد: برای کمک به این افراد لازم است از ظرفیت‌های داخل استان و همچنین منابع محلی مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس، سازمان‌های مردم نهاد و بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها کمک گرفته شود.

استاندار کرمان گفت: اتاق اصناف، سازمان صمت و جهاد کشاورزی باید گروه‌های آسیب دیده زیر مجموعه خود را که نمی‌توانند از تسهیلات سامانه کارا استفاده کنند را شناسایی و اعلام کنند تا در خصوص آنها تصمیم گیری کنیم.

همچنین در این جلسه مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان نیز بیان داشت: حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت رسته‌های شغلی از جمله بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اصناف، آموزش و پرورش صنایع دستی و گردشگری و… برآورد شده که گزارش آن به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: در سامانه کارا لینکی اضافه شده در قالب رسته‌های خسارت دیده که کسانی که خسارت دیده‌اند می‌توانند ثبت نام کنند.

نظر شما