شناسهٔ خبر: 40330988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امکانات هلال احمر دماوند برای شرایط اضطراری ناکافی است

تهران – ایرنا – رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه استان تهران حادثه خیز و دماوند یاریگر این استان است گفت: شهرستان دماوند به جهت زلزله خیز و مهمانپذیر بودن نیازمند توجه بیشتری است و امکانات آن در شرایط اضطراری کافی نیست.

صاحب‌خبر -

کریم همتی روز سه شنبه در سفر به شهرستان دماوند و بازدید از پایگاه اقماری چناران این شهرستان که با حضور مسئولان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون طی بازدیدی که از پایگاه چناران هلال احمر شهرستان دماوند صورت گرفت، امکانات موجود در این پایگاه برای جمعیت این شهرستان کافی است اما به دلیل آنکه این منطقه یک شهرستان مهمانپذیر است، پایگاه چناران نمی‌تواند به عنوان پشتیبان تهران به افرادی که از تهران به دماوند سفر می کنند خدمات دهد که لازم است امکانات انبار را بروزتر کنیم.
وی با بیان اینکه پایگاه چناران شهرستان دماوند کوچک‌ترین پایگاه اقماری از شش پایگاه استان های تهران و البرز است، افزود: با توجه به اینکه این منطقه زلزله خیز بوده و از شرایط خاصی برخوردار است، نیازمند رسیدگی و توجه بیشتری است؛ همچنین ایجاد پایگاهی امدادی در شهرستان پردیس نیز در دستور کار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نتایج این بازدید و برنامه های آتی نسبت به تصمیمات گرفته شده به اطلاع ریاست جمهوری خواهد رسید و درخواست اختصاص بخشی از اعتبارات درخصوص تکمیل و بروز نمودن انبارها خواهیم داشت، گفت: در تلاش هستیم موجودی انبارها و لجستیک بهتر دیده شود چراکه موجودی انبارها در بحران مصرف شده و این طبیعی است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه شرایط کشور یک شرایط ویژه است، بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی لازم است بصورت آگاهانه بحث بهینه کردن ادوات و انبارها را در پیش بگیریم که البته در روزهای آینده این مهم را به مرحله عملیاتی خواهیم رساند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر کشور در مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: جمعیت هلال احمر از همان آغاز شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی را در کنار وزارت بهداشت انجام داده است.

وی گفت: آموزش همگانی و اطلاع رسانی در فضای مجازی با بازدید بیش از ۷۵میلیون نفر از محتوای آموزشی این نهاد، غربالگری بیش از ۲۱میلیون نفر از هموطنان در قالب بیش از ۷.۵میلیون خودرو در خروجی شهرها و شناسایی ۱۶هزار نفر از هموطنان مشکوک به کرونا و انتقال آنان به مراکز بهداشتی و درمانی از جمله خدمات این نهاده است.

همتی در ادامه بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به معیشت مردم و کمک به نیازمندان، در این خصوص نیز جمعیت هلال احمر بیش از ۳۰۰هزار بسته غذایی بین اقشار آسیب پذیر که تحت پوشش سازمان های حمایتی نیز نبودند، توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر را توزیع بسته‌های آموزشی در بین ۵۰۰ هزار نفر از بیماران سرطانی، صعب العلاج، بیماری‌های خاص و نادر دانست و افزود: این اقدامات در کنار سایر وظایف جمعیت هلال احمر مثل سیل که ۲۵ استان کشور را بصورت همزمان درگیر کرده بوده، موجب حضور پر رنگ جمعیت هلال احمر شد.

همتی با اشاره به اینکه ۵۷۶پایگاه امدادی در سطح کشور وجود دارد، گفت: تفاهم نامه‌ای با ستاد نیروهای مسلح داشتیم تا بتوانیم۴۰۰هزار نفر از نیروهای وظیفه را در طول سال آموزش دهیم تا در بحران‌ها کمک‌ کنند؛ آموزش‌های همگانی به صورت منسجم از ماه آتی با محوریت موسسه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر و با همکاری داوطلبان از سرگرفته خواهد شد.

نظر شما