شناسهٔ خبر: 40330861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هرمزگان میزبان مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد نوجوانان شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: با توافق به عمل آمده با سازمان لیگ کشتی و مسوولان فدراسیون، میزبانی مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد نوجوانان به این استان واگذار شد.

صاحب‌خبر -

محمودرضا امیاری عصر سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرمزگان عملکرد به نسبت خوبی در رده های پایه دارد و کشتی گیران این استان در رده های سنی نوجوانان نونهالان موفق به کسب چندین مقام قهرمانی شدند.

وی افزود: در نشست اخیر با مسوولان سازمان لیگ کشتی ، میزبانی هرمزگان از رقابتهای جام تختی نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

امیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رقابتهای جام تختی در نیمه دوم سال برگزار می شود و هرمزگان در این بازه زمانی از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار است و تجربه موفقی نیز در برگزاری رقابتها در این فصل داشته، احتمال میزبانی برای رقابتهای جام تختی بسیار بالا است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در استان به منظور رشد ورزش کشتی، گفت: دوره نوجوانی بهترین زمان برای رشد جهشی در بیشتر رشته های ورزشی از جمله کشتی است و این اداره کل تمام تلاش خود را برای پیشرفت هر چه بیشتر ورزش استان انجام می دهد.

لیگ کشتی آزاد نوجوانان تابستان امسال در هشت منطقه کشور برگزار می شود و در هر منطقه یک تیم به مرحله نهایی راه خواهد یافت و در نهایت تیم اول مناطق هشتگانه با دریافت حکم، مدال و جوایز قهرمانی فرصت حضور در یک مسابقه بین المللی را می یابد.

هر استان مجاز به معرفی ۲ تیم و دست کم ۱۰ کشتی‌گیر و حداکثر ۲۵ کشتی‌گیر است و در هر مسابقه نباید با کمتر از هشت کشتی‌گیر شرکت کند.

نظر شما