شناسهٔ خبر: 40330766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

منابع خارجی: سوخت‌رسانی ایران به ونزوئلا کاری حماسی بود

مرکز ردیابی تانکرها (TankerTrackers) در خبری ، ارسال مواد سوختی از قبیل بنزین و نفت و حرکت نفتکش‌های ایران به ونزوئلا را حماسه‌ تهران و کارکاس خوانده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| روند سوخت رسانی کشتی نفتی ایران به کاراکاس که نیکولاس مادرو رییس جمهوری ونزوئلا از آن بعنوان یک رابطه تجاری عادی کشورهای دوست یاد کرده ، این روزها به کانون و محور خبری مرکز ردیابی تانکرها تبدیل شده است.


مرکز ردیابی تانکرها که آخرین اخبار تانکرهای نفتی در خطوط دریایی در سراسر جهان را ارائه می‌کند، ساعتی گذشته در پیامی توییتری نوشت: برای ارائه آخرین اخبار روند سوخت رسانی کشتی نفتی ایران حامل بنزین در ونزوئلا تعداد زیادی خبرنگاران به کار گرفته است.


این مرکز نوشت : آخرین گزارشات به روزرسانی شده از طریق وبلاگ این مرکز (در مورد نفت کش‌های ایران) اطلاع رسانی می‌شود.

به دنبال توجه رسانه‌های بین الملل به حرکت تانکرهای نفتی ایران به سوی ونزوئلا، مرکز ردیابی تانکرها، حتی به صورت مجزا برای هر یک از پنج تانکر نفت کش ایران لینک ردیابی دریایی مشخص کرده است.


نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ، به دنبال پهلو گرفتن اولین نفت‌کش ایران در پالایشگاه ال پالیتو، ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

 

وی ایران و ونزوئلا را دارای «مردمی انقلابی» نامید که هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.

 

پنج کشتی به نام‌های «فورچون» ، «فارست» ، «فاکسون» ، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.

 

نفتکش فورچون به عنوان نخستین نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیده، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده بود.

 

علاوه بر نفتکش فورچون، چهار نفتکش دیگر نیز در روزهای آینده سوخت ایرانی را به ونزوئلا می‌رسانند.

دومین کشتی نیز که فارست نام دارد روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما