شناسهٔ خبر: 40330304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان منصوب شد

اصفهان - ایرنا - کامران کلانی مهابادی با حکم وزیر تعاون به عنوان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان منصوب شد.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه با صدور حکمی و در راستای تحقق جوان‌گرایی، سرپرست ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان را منصوب کرد.

در متن حکم شریعتمداری، راهبری سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ویژه سیاست‌های معطوف به تثبیت فرایند کسب و کار مولد، شناسایی و معرفی فرصت‌های اشتغال به متقاضیان، مهارت‌آموزی به جویندگان کار و تعامل و همراهی سازنده با مراجع مربوطه به‌عنوان نقش ممتاز اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرده شده است.

در این حکم بر حفظ اشتغال موجود و امنیت شغلی کارگران، صیانت از سرمایه‌های انسانی و تعادل در نظام جبران خدمت کارگران و حمایت از شرکت‌های تعاونی با اولویت تعاونی‌های دانش بنیان از طریق همکاری با مراجع استانی و فراهم سازی امکان مشارکت جامعه هدف، تاکید شده است.

کامران کلانی مهابادی، پیش از این مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بود.

مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از مهر سال ۹۵ تا خرداد امسال بر عهده محسن نیرومند بود.

این انتصاب در روزهایی صورت گرفت که بحث بیمه بیکاری و پرداخت تسهیلات به‌منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مطرح است.

۶۹ هزار و ۲۵۱ نفر در استان اصفهان پس از شیوع بیماری کرونا برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۷۲۹ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

نیرومند، مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفته بود که پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به‌منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و حفظ اشتغال موجود به این استان تخصیص یافته است.

در استان اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، ۲۵۰ هزار واحد صنفی و یک میلیون و ۹۰ هزار کارگر بیمه شده وجود دارد که با احتساب خانواده های آنها ۶۴ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار سال ۹۸،  از پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت استان اصفهان، چهار میلیون و ۴۵۵ هزار نفر جمعیت فعال بالای ۱۰ سال بودند که از بین آنها، یک میلیون و ۶۵۲ هزار نفر با سهم ۳۷ درصد از کل جمعیت فعال، شاغل بودند؛ حدود ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار نفر با سهم ۵۸.۵ درصد جمعیت غیرفعال و حدود ۱۹۶ هزار نفر با سهم ۴.۵ درصد جمعیت بیکار (جویای کار) بودند.

نرخ بیکاری استان اصفهان در سال گذشته ۱۰.۶ درصد اعلام شد.

نظر شما