شناسهٔ خبر: 40330230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز اجرای بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا - عملیات اجرایی ساخت شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری شیروان، به عنوان بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی و یکی از بزرگترین طرح‌های این حوزه در کشور، روز سه‌شنبه با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

طرح مزبور در گستره ۱۰۰ هکتار، با مساحت سازه ای به میزان ۸۸ هکتار،  در محدوده روستای دوین، در ۱۵ کیلومتری شرق شیروان اجرا می شود که تاکنون برای آن ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و چهار هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی از محل اعتبارات موسسه اعتباری ملل پیش بینی شده است.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این شهرک گلخانه ای در مدت ۳۶ ماه اجرا و مرحله نخست آن سال آینده بهره برداری می شود که با تکمیل آن هزار نفر به صورت مستقیم جذب کار شده و برای ۲ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

آب مورد نیاز این طرح از محل سد بارزوی شیروان تامین خواهد شد.

در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح استاندار خراسان شمالی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل و مجری طرح و نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.   

افتتاح مجتمع فرش دستباف روستایی شیروان

مجتمع فرش دستباف روستای حسین آباد شیروان، از توابع بخش مرکزی این شهرستان، روز سه شنبه با حضور استاندار خراسان شمالی و مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به بهره برداری رسید.

این مجتمع که با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریالی تکمیل و آماده بهره برداری شده برای ۲۷ نفر اشتغالزایی کرده است.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در آیین افتتاح این مجتمع تولیدی، میزان آورده این موسسه به استان خراسان شمالی را ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

حجت الاسلام سیدامین جوادی اظهار داشت: اکنون در کارگاه های بافت فرشی که توسط این موسسه در کشور ایجاد شده، ۱۰ هزار بافنده مشغول فعالیت هستند که برنامه ریزی شده این تعداد امسال به ۱۵ هزار نفر برسد.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی، در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما