شناسهٔ خبر: 40329633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی «جوانه های راه» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی «جوانه های راه» در بخش دانش آموزی به زودی و همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره ملی ویژه دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی است.

وی افزود: وزارتخانه های آموزش ‌و پرورش و راه و شهرسازی به همراه انجمن خیران راه و ترابری برای برگزاری این جشنواره ملی همکاری و مشارکت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲ موضوع مهم این جشنواره ملی شامل رانندگی و ایمنی رفت ‌و آمد است، بیان کرد: عابر آگاه، راننده قانون‌ مدار، راه ایمن و خودروی ایمن نیز از محورهای اصلی آن خواهد بود.

زارع پور عنوان کرد: رشته ‌های این جشنواره ملی شامل نقاشی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور است.

وی ابراز داشت: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی شامل درگیر کردن قشر کودک و نوجوان در مسأله سوانح ترافیکی، راهکارهای کاهش و پیشگیری از بروز آن و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در تولید محتوای تصویری برای آگاه سازی افراد جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان علاقمند به شرکت در این جشنواره ملی در استان می ‌توانند آثار خود را تا ۱۵ خردادماه ۱۳۹۹ به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی http://javaneh.mrud.ir ارسال کنند.

زارع پور اظهار داشت: آثار به‌ صورت بارگذاری در وب ‌سایت دبیرخانه این جشنواره ملی به نشانی اینترنتی http://javaneh.mrud.ir و پس از تکمیل فرم ثبت اثر و شرکت در جشنواره ارسال شود.

وی افزود: داوری و ارزیابی آثار ارسالی به این جشنواره ملی و اعلام برگزیده ها در سطح کشوری انجام ‌شده و هیچ ارتباطی به استان ها ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خلاقیت و نوآوری در تولید اثر در این جشنواره ملی مهم بوده و آثار کپی شده حذف خواهند شد.

زارع پور عنوان کرد: در رشته نقاشی این جشنواره ملی انتخاب ابعاد و فن تولید اثر برای شرکت کنندگان آزاد است.

وی ابراز داشت: در رشته ‌های نقاشی، پوستر و کاریکاتور این جشنواره ملی هر دانش ‌آموز تنها مجاز به ارسال یک اثر است.

زارع پور گفت: رشته عکاسی این جشنواره ملی شامل عکس سیاه ‌و سفید و رنگی بوده و دانش آموزان باید حداقل ۲ و حداکثر پنج اثر ارسال کنند.

وی اظهار داشت: تصاویر آثار ارسالی در تمامی رشته های این جشنواره ملی ‌باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

نظر شما