شناسهٔ خبر: 40328554 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

گفتگوی تجارت‌نیوز با سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت:

جدیدترین آمارها از سهام عدالت / ۳۶ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

به گفته سخنگو ستاد رهبری سهام عدالت، حدود 75 درصد معادل 36 میلیون نفر روش غیرمستقیم را برای آزادسازی سهام خود انتخاب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، آزادسازی سهام عدالت از روز ۱۰ اردیبهشت ماه شروع شد و تا دو روز دیگر یعنی تا ساعت ۲۴ روز هشتم خرداد ماه ادامه دارد.

پس از گذشت چهار روز از آغاز آزادسازی، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که ۹۰ درصد افرادی که به سایت سهام عدالت مراجعه کرده‌اند خواستار مدیریت مستقیم سهام خود شده‌اند.

اما حسین فهیمی، سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت روز گذشته تعداد سهام‌دارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهامشان انتخاب کرده‌اند را ۸۰ درصد اعلام کرد.

وی در خصوص این تغییر درصدها با اشاره به این که تاریخ اعلام آمارها متفاوت است به تجارت‌نیوز گفت: این آمارها حتی طی چند روز اخیر نیز تغییر کرده است، در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از سهامداران روش مستقیم و ۷۵ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

با احتساب این ۷۵ درصد یعنی ۳۶ میلیون نفر روش غیرمستقیم و ۱۳ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند که البته آمار نهایی آزادسازی سهام عدالت باید پس از اتمام زمان آزادسازی سهام عدالت اعلام شود.

از آنجایی که فروش سهام عدالت از طریق باتک‌ها از امروز آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه دارد، کسانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب می‌کنند دو راه پیش رو دارند یا طی روزهای آینده به بانک‌ها مراجعه کنند و فرم فروش ۳۰ درصد از سهام خود را تکمیل کنند یا این که از شنبه هفته آینده این ۳۰ درصد را از طریق بورس بفروشند.

اما فهیمی در خصوص کسانی که روش آزادسازی غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: وی در خصوص کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند گفت: محدودیت ۳۰ درصدی برای کسانی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کنند پس از این که نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس پذیرفته شد می‌توانند سهام خود را بدون محدودیت بفروشند.

این موضوع موجب اعتراض سهامداران شده است، زیرا از ابتدای آغاز فرایند آزادسازی سهام عدالت مسئولان بارها اعلام کردند که اگر سهامداران به پول سهامشان نیاز و قصد فروش فوری آن را دارند روش مستقیم را انتخاب کنند، حال به نظر می‌رسد فروش از طریق روش غیرمستقیم آسان‌تر است.

از آنجایی که در روش مستقیم سهامداران باید تا حدودی دانش بورسی داشته باشند، این روش برای برخی از آنها مشکل آفرین است.

باید دید طی هفته‌های آینده جزئیات فروش سهام عدالت برای کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند به چه شکلی خواهد بود؟

نظر شما