شناسهٔ خبر: 40328392 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تشکیل کنسرسیوم تعدیل قیمت محصولات حوزه عفاف و حجاب

رئیس مرکز توسعه فن‌آوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری، از تشکیل کنسرسیوم متشکل تولیدکنندگان، طراحان و ارگان‌های ذی ربط در زمینه محصولات کلیدی حجاب و عفاف خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب، اسماعیل قادری فر با اعلام این که در زمینه چادر مشکی در حال ایجاد کنسرسیومی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان هستیم، گفت: در این زمینه با انجمن فعالان حوزه حجاب و عفاف، دانشگاه امیرکبیر و نساجی و انجمن تولیدکنندگان نساجی یزد، در حال مذاکره هستیم.

وی تصریح کرد: این مسئله در قالب یک کنسرسیوم در حال مذاکره است تا بتوانیم در زمینه تولیدات فن آورانه محصولات مورد نیاز بانوان کشور گام های جدی برداریم و از طرف دیگر قیمت ها را برای محصولات کلیدی و استراتژیک در حوزه عفاف و حجاب کاهش دهیم.

این مسئول معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری افزود: تولید چادر مشکی یکی از حیاتی ترین اقلام حوزه عفاف و حجاب است که به رغم ظرفیت های بسیار خوبی که در کشور برای تولید چادر مشکی داریم متاسفانه از این ظرفیت ها استفاده نمی شود و سالانه چندین میلیون یارد چادر مشکی که نماد زن ایرانی و هویت ایرانی اسلامی برای زن مسلمان است را از خارج از کشور وارد می کنیم.

رئیس مرکز توسعه فن‌آوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جهوری یادآور شد: فعالان حوزه عفاف و حجاب باید همت خود را معطوف تولید محصولات عفاف و حجاب کنند. در این مسیر نباید فراموش کرد ملزومات تولید نوآورانه را در نظر بگیرند به عنوان مثال در حوزه چادر مشکی نوآوربودن طرح‌ها، سبک بودن، رنگ، کیفیت و ... نکاتی است که نیازمند نوآوری و کار فن آورانه است.

قادری فر گفت: معاونت علمی به عنوان یک تسهیلگر در جریان نوآوری در کشور از شرکت های دانش بنیان و فن آوری که در حوزه های مختلف عفاف و حجاب از جمله مقوله چادر مشکی یا در زمینه طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی فعال هستند، حمایت می کند.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت جامعه دینی ایران اسلامی، موضوع عفاف و حجاب از اهمیت زیادی برخوردار است و اکثر زنان و دختران ایران اسلامی به موضوع عفاف و حجاب و نوع پوشش اهمیت می دهند.

رئیس مرکز توسعه فن‌آوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جهوری افزود: طبیعتا عرضه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. ما با برگزاری نمایشگاه و رویداد های تخصصی سعی در شناسایی ظرفیت تولیدکننده های ایرانی در این حوزه برای جامعه مخاطبمان هستیم.

قادری فر تصریح کرد: متاسفانه در حوزه پوشش های اسلامی اعم از مد و لباس کار نوآورانه ای در کشور انجام نشده است. تشنگان معارف اسلامی که در این حوزه فعال هستند کارهایی انجام داده اند اما  متاسفانه نوآوری های عمیقی نیستند که بتواند جامعه مخاطب را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای نمایشگاه عفاف و حجاب تزریق روح نوآوری دراین حوزه است تا بتواند جامعه هدف و مخاطبان بیشتری را اغنا، برندهای جدید این حوزه را معرفی و دست‌آورد هایی که در این حوزه وجود دارد را به نمایش بگذارد.

این مسئول معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری افزود: یکی از ستادهای توسعه فن آوری که در سال های اخیر تشکیل شد؛ ستاد توسعه فن آوری های نرم و هویت ساز است که ذیل یک برنامه راهبردی  به عنوان کارگروه صنایع خلاق سعی  می کند در همه حوزه های فن آوری های نرم و هویت ساز در حوزه عفاف و حجاب که ضریب نفوذ بسیار زیادی در مخاطب دارد برنامه ریزی کند.

رئیس مرکز توسعه فن‌آوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جهوری گفت: از اقدامات این ستاد راه اندازی ۳ مرکز نوآوری در حوزه عفاف و حجاب از جمله مرکز نو آوری های علوم انسانی در قم، مرکز نوآوری های مد و لباس اسلامی در دانشگاه شریعتی دانشگاه فنی حرفه ای، مرکز نوآوری پاک علم و فن آوری هنر و علوم انسانی در دانشگاه علم و فرهنگ است تا بتوانیم از ظرفیت های شرکت های خلاق و دانش بنیانی که تمایل به حضور در این عرصه دارند، استفاده کنیم.

قادری فر افزود: طبیعتا در هر حوزه ای که تمایل به برتری پیدا کردن داریم نیازمند به استفاده از ظرفیت های نوآورانه و فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط با این حوزه هستیم تا بتوانیم حداکثر بهره را در شکل گیری جریان های نوآورانه در حوزه های تخصصی مانند مد و لباس اسلامی، عفاف و حجاب ببریم.

وی افزود: این ستاد بسته حمایتی از شرکت های خلاق برای توسعه کسب و کار، بازارسازی و استفاده از توان استارت آپی در نظر گرفته است تا به عنوان زیرساخت نیروی انسانی ما در این حوزه بتوانند خود را بازسازی کنند؛ در سبد حمایتی ما در معاونت علمی در حوزه صنایع خلاق انواع تسهیلگری اعم از مالی و غیرمالی، بسترسازی برای نفوذ بیشتر بازار محصولات فن آورانه و نوآورانه پیش بینی شده است.  

قادری فر در پایان یادآور شد: ستاد توسعه فن آوری‌های نرم یکی از حامیان اصلی این نمایشگاه بود، زیرا حوزه صنایع خلاق و هویت ساز یک حوزه بکر است و بازار بزرگی در انتظار شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما