شناسهٔ خبر: 40328318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهروندان در دوران کرونا برای سلامت بیشتر، از دوچرخه استفاده کنند

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از شهروندان خواست در دوران شیوع بیماری کرونا و با توجه به محدودیت‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌‎گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی، برای سلامتی بیشتر از دوچرخه استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شیما زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری قزوین، گفت: با اعلام تأیید اولین مورد ویروس کرونا در ایران در روزهای آخر بهمن ماه سال گذشته، شاهد کاهش چشمگیر استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش تردد وسایل نقلیه در شهر بودیم و از نیمه اسفندماه با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت اتوبوس‌های دورن شهری متوقف شد.

زرآبادی پور گفت: به گواه آمار و اطلاعات منتشر شده، شیوع ویروس کرونا سبک زندگی شهروندان را در فضای شخصی و اجتماعی تغییر داده، اما به نظر می‌رسد، بیشترین تأثیر را بر سیستم حمل و نقل گذاشته و سفرهای تک مسافری همچون استفاده از خودروی شخصی و دوچرخه و پیاده‌روی افزایش یافته است.

این مسؤول تأکید کرد: استفاده از دوچرخه، بهبود سلامت جسم و روان شهروندان و همچنین کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از استفاده از خودروهای با سوخت‌های فسیلی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرایط موجود فرصتی مغتنم برای فرهنگ‌سازی به‌منظور جایگزینی آگاهانه دوچرخه به‌جای خودروهای شخصی و سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.

زرآبادی پور اظهار کرد: با توجه به سیاست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مبنی بر افزایش استفاده از حمل و نقل پاک و انسان محور، شهر قزوین از نظر سهم معابر اختصاص یافته به مسیر دوچرخه ایمن، در کشور، پیشرو است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین افزود: در حال حاضر بیش از 50 کیلومتر مسیر دوچرخه ایمن در شهر قزوین ایجاد شده که این رقم در سال جاری به بیش از 60 کیلومتر خواهد رسید.

وی با بیان این که مسیرهای دوچرخه در سطح شهر نزدیک به  37 درصد از طول کل معابر شهر قزوین را شامل می‌شود، گفت: در هر سه منطقه شهرداری قزوین، مسیرهای دوچرخه احداث شده که بیشترین مقدار به منطقه دو اختصاص دارد.

زرآبادی پور تأکید کرد: طبق طرح جامع ترافیک شهر قزوین، احداث مسیرهای دوچرخه ایمن تا پوشش کامل شهر ادامه خواهد داشت.

این مسؤول ادامه داد: در کنار اقدامات عمرانی و زیرساختی برای احداث مسیرهای دوچرخه ایمن، اقداماتی چون برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش دوچرخه، تجلیل از دوچرخه سواران در مدارس، انتشار پیام های تبلیغاتی در رسانه‌ها و فضاهای تبلغیاتی شهری در راستای فرهنگی سازی استفاده از دوچرخه و جایگزینی آن با خودروهای شخصی انجام شده است.

زرآبادی پور گفت: امیدواریم شهروندان قزوین در شرایطی که شیوع ویروس کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داده، سفر ایمن، پایدار و سلامت با دوچرخه را برای تردد در شهر انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما