شناسهٔ خبر: 40326654 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران پاسخ داد:

آیا عرضه سکه طلا در بازار کم شده است؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید:عرضه سکه در بازار کاهش نیافته و فعلا کمبودی در بازار احساس نمی‌شود. فعلا بازار سکه پر حرارت نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت سکه این روزها نوسان قابل توجهی داشته است. برخی علت افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر را کمبود عرضه آن در بازار می‌دانند. هرچند کشف واکسن کرونا موجب شد قیمت جهانی طلا اندکی نزولی شود، اما تنش‎ها میان چین و آمریکا از افتِ بیشتر قیمت جلوگیری کرد. حال آیا ممکن است در روزهای آینده قیمت سکه عقب‌نشینی کند؟ در این باره دنیای اقتصاد نوشته است: « کاهش حجم معاملات به‌دلیل تعطیلات عید فطر، اقدامات کنترلی بازارساز، عقب‌نشینی نرخ داخلی دلار در بازار تهران و فشار بر طلای جهانی به‌دلیل خوش‌بینی به بازگشایی فعالیت و افت بهای اونس جهانی این فلز گرانبها از عوامل عمده کاهش قیمت سکه است.»

قیمت انواع سکه بعد از تعطیلات عید فطر

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه سکه در بازار کاهش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: عرضه سکه در بازار کاهش نیافته است و فعلا کمبودی در بازار احساس نمی‌شود. پس از تعطیلی‌های اخیر بازارها روند کار را آغاز کرده‌اند. البته از زمان شروع به کار بازار طلا و سکه روند معاملات هنوز داغ نیست و فعلا بازار یک روال عادی را پشت سر گذاشته است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به نوسان قیمت سکه اظهار کرد: فعلا نوسان زیادی در قیمت سکه قابل مشاهده نیست. ممکن است با افزایش میزان تقاضا قیمت سکه نیز دچار حباب شود؛ این در حالی است که فعلا عرضه و تقاضا قیمت سکه را تعیین می‌کند و روند عرضه سکه به بازار مناسب است و تقاضای چندانی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد.

او با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: قیمت سکه طرح جدید هفت میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، نیم سکه به قیمت سه میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت دو میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز به قیمت یک میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شده است.

نظر شما