شناسهٔ خبر: 40325138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

مصاحبه اختصاصی آس اسپانیا با مدیر افتخاری بارسلونا

آبیدال: دنبال مذاکره با 4 ستاره هستیم

آبیدال در پایان درباره خریدهای احتمالی بارسلونا گفت: «آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر همزمان در تلاش برای مذاکره با چهار ستاره بزرگ دنیای فوتبال هستیم، اما اجازه بدهید به اسم آنها اشاره نکنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اریک آبیدال، ستاره پیشین بارسلونا و مدیر افتخاری بخش ورزشی باشگاه به سوالات آس اسپانیا پاسخ داد. آبیدال درباره بحران پیش‌آمده در قلب باشگاه بارسلونا گفت: «متاسفانه نمی‌توانم ماجراهای پیش‌آمده را کتمان کنم و همچنان بر شایعه بودن آنها اصرار داشته باشم. حیف شد و ای‌کاش مقامات بخش مالی به باشگاه خیانت نمی‌کردند. بالاخره باید مشخص شود چطور ممکن است یک فاکتور در یک ساعت و یک تاریخ دو رقم متفاوت داشته باشد. امیدوارم این مساله حل شود. باید بگویم در دل چند بحران هستیم البته امیدوارم پیروز و موفق از دل این توفان‌ها خارج شویم.»

از ابیدال درمورد پست دقیق او در باشگاه سوال شد و گفت: «در ابتدا باشگاه باتوجه به بیماری من(سرطان) تلاش می‌کرد به من روحیه و آرامش بدهد. این یک لطف بزرگ بود و همیشه مدیون کسانی مثل لاپورتا و پویول هستم، اما در ادامه با توجه به بهبودی حاصل‌شده از باشگاه خواستم اگر به من نیاز دارد با من قرارداد ببندد و در غیراین صورت اجازه بدهد جای کسی را اشغال نکنم، از آن به بعد متوجه شدم که می‌توانم برای بارسلونا سودمند باشم و این برای من یک موفقیت بزرگ بود. اکنون در طول یک هفته جلسات بسیار مهمی دارم، پیش از بحران پیش‌آمده به‌خاطر ویروس کرونا بارها به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر می‌کردم و در استعدادیابی و نقل‌وانتقالات بازیکنان در مقاطع سنی مختلف تاثیرگذار بودم، اما اکنون من هم مثل خیلی از پرسنل باشگاه خانه‌نشین هستم و امیدی به بازگشت به شرایط قبلی آن هم به این زودی‌ها ندارم.»

دوست صمیمی پویول در ادامه در واکنش به این سوال که بالاخره رقابت‌های لالیگا چه زمانی آغاز می‌شود گفت: «تقریبا هر روز و گاهی در طول روز چند بار از سوی فدراسیون فوتبال و یوفا بیانیه‌های متفاوتی دریافت می‌کنیم. آخرین اطلاع‌رسانی رسمی نشان می‌دهد که تا یک ماه دیگر رقابت‌ها با رعایت پروتکل‌های خیلی سخت و پیچیده آغاز خواهد شد، اما من چندان خوش‌بین نیستم و به‌نظر می‌رسد این برنامه‌ریزی‌ها با شکست مواجه خواهد شد. مردم قرار نیست همه مشکلات را حل کنند و دولت باید به کمک آنها بیاید. فقط یک مسابقه در نیوکمپ کافی است تا تمام زحمات در این مدت به‌باد برود و دوباره شاهد شیوع گسترده بیماری باشیم. به‌نظر من واقعا هنوز هیچ چیز مشخص نیست و حتی اگر لالیگا یا سایر لیگ‌ها دوباره کلید بخورد ممکن است پس از مدتی دوباره تعطیل شوند.»

آبیدال در پایان درباره خریدهای احتمالی بارسلونا گفت: «آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر همزمان در تلاش برای مذاکره با چهار ستاره بزرگ دنیای فوتبال هستیم، اما اجازه بدهید به اسم آنها اشاره نکنم. احتمال از دست دادن دو یا سه بازیکن مهم وجود دارد و بنابراین باید از هم‌اکنون به فکر آینده باشیم و حفظ این بازیکنان البته مهم است اما من مسئول پیگیری همین آینده‌نگری‌ها هستم.»

*  مترجم: بابک سرانی‌آذر

نظر شما